Planowanie kształcenia językowego 4100-IVPKJ
Uczestnicy uczą się projektować i realizować programy nauczania z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów poprzez identyfikowanie typowych zadań szkolnych z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi zasadami podstawy programowej, oraz z kompetencjami kluczowymi.
Uczestnicy kursu rozpoznają potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektują i prowadzą działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym.
Praca na zajęciach obejmuje głównie formy warsztatowe i projektowe.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza (absolwent zna i rozumie):
K_W03 - innowacyjne koncepcje i techniki zintegrowanego kształcenia w zakresie języków obcych
K_W04 - opartą na badaniach edukacyjnych metodykę wykonywania zadań, normy, procedury i dobre praktyki stosowane w instytucjach oświatowych, szkołach wyższych i placówkach związanych z nauczaniem języków obcych
K_W21 - podstawę programową języka angielskiego i opcjonalnie języka francuskiego lub niemieckiego na trzecim etapie edukacyjnym oraz uwarunkowania kształcenia językowego w szkole wyższej
Umiejętności (absolwent potrafi):
K_U02 - samodzielnie planować i realizować, także przy użyciu technik informacyjno-komunikacyjnych, typowe i innowacyjne projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach szkoły licealnej, branżowej, wyższej oraz w kształceniu dorosłych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych
K_U03 - dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania
K_U04 - stosować założenia i wymagania podstawy programowej dla języka angielskiego i opcjonalnie języka francuskiego lub niemieckiego dla trzeciego etapu edukacyjnego oraz wymagania kształcenia językowego w szkole wyższej
K_U07 - ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania
K_U14 - planować tok i program kształcenia językowego dostosowanego do pełnego spektrum odbiorców w otoczeniu społecznym, różnych obszarów dziedzin życia gospodarczego, naukowego i społecznego
K_U15 - stosować metody zintegrowanego kształcenia w zakresie języków obcych
Kompetencje społęczne (absolwent jest got do):
K_K04 - wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego, budowania społeczeństwa obywatelskiego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
K_K05 - prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym
K_K06 - współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
K_K12 - porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej; rozwiązywania konfliktów poprzez dialog i tworzenie dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią
Kryteria oceniania
Warunkiem koniecznym zaliczenia semestru jest:
1. wykazanie znajomości zalecanych lektur i materiałów
2. przygotowanie i aktywny udział w zajęciach stacjonarnych
3. zdolność do pracy w grupie, wzajemnego wspierania się i kooperacji
4. obecność na zajęciach stacjonarnych (dopuszcza się 1 nieobecność)
5. uzyskanie pozytywnej oceny - zaliczenia - z zadań cząstkowych
6. uzyskanie pozytywnej oceny z grupowego projektu badawczego
7. terminowe wykonywanie zadań na zajęcia stacjonarne I online
Skala ocen:
95-100% - 5
90-94% - 5-
85-89% - 4+
80-84% - 4
75-79% - 4
70-74% - 3+
65-69% - 3
60-64% - 3-
0-59% - 2
Wagi (%):
Aktywność – 20
Zadania cząstkowe – 45
Zadanie projektowe - 35
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Nunan, D. (1988). Syllabus Design, Oxford University Press.
O’Brien, J. G., Millis, B. J., & Cohen, M. G. (2008). The course syllabus: a learning-centered approach. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Uwagi
W cyklu 2023L:
Konsultacje: wtorki od 10:10 do 11:10 |
W cyklu 2024L:
Konsultacje: wtorki od 10:10 do 11:10 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: