Nauka języka francuskiego - komunikacja akademicka 1 4100-IMNJFKA
Student kończąc kurs powinien potrafić brać udział w dyskursie na poziomie akademickim i posiadać kompetencje związane z prowadzeniem takiegoż szeroko pojętego dyskursu w mowie i piśmie.
W tym celu kurs stanowi zintegrowane kształcenia wszystkich kompetencji językowych: mówienie, pisanie, czytanie i rozumienie ze słuchu jednocześnie na przestrzeni semestru.
Student kończąc kurs powinien rozumieć szeroki zakres tekstów i treści o charakterze złożonym, wypowiadać się stosując precyzyjne i poprawne sformułowania, budować spójne wypowiedzi, streszczać informacje ze źródeł pisanych lub mówionych.
Student powinien potrafić brać udział w dyskusji, stawiając tezy i argumentując, formułując z precyzją i klarownie swoje poglądy i wypowiedzi dotyczące wybranych zagadnień, rozwijać w nich poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją.
Student powinien wypowiadać się w mowie i piśmie logicznie prezentując problemy w swoim wywodzie, tak by ułatwić odbiorcy zrozumienie i zapamiętanie najważniejszych kwestii.
W cyklu 2023Z:
Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu) |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: obowiązkowe języki obce | W cyklu 2024Z: języki obce obowiązkowe | W cyklu 2023Z: języki obce obowiązkowe |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
S_W01
w pogłębionym stopniu wybrane fakty, teorie, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze, historia, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języka francuskiego na trzecim etapie edukacyjnym, nauczania dorosłych i w dydaktyce szkoły wyższej.
S_W17
w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim, ich prawidłowości i zakłócenia.
Umiejętności: absolwent potrafi
S_U01
wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku francuskim
S_U18
porozumiewać się w języku francuskim, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych.
S_U20
przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku francuskim, na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S_U21
w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów nauczanie języków obcych
S_U22
prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku francuskim popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów
S_U23
posługiwać się językiem francuskim na poziomie C1+ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
S_K02
krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
S_K06
współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
S_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria oceniania
Student zalicza przedmiot wykazując się odpowiednią liczbą obecności (dopuszczalna jest jedna nieobecność w semestrze na zajęciach w sali), aktywnością na zajęciach oraz zaliczeniem poszczególnych kompetencji w proporcjach:
Mówienie 25%
Pisanie 25%
Czytanie 25 %
Rozumienie ze słuchu 25%
Do zaliczenia poszczególnych kompetencji zostaną dobrane odpowiednie zadania – prace pisemne, wystąpienia publiczne, referowanie w ramach rozumienia ze słuchu, streszczanie, udział w dyskusji i inne, dobrane do specyfiki danej grupy studentów i ich indywidualnych potrzeb.
Semestr zimowy kończy się zaliczeniem na ocenę uzyskanym z wyżej wymienionych czterech kompetencji przy minimum 60% uzyskanych z każdej z kompetencji.
Obowiązująca skala ocen:
60-70% 3.0 dostateczny
71-76% 3,5 dostateczny plus
77 -86% 4,o dobry
87-92% 4.5 dobry plus
93-98% 5.0 bardzo dobry
99-100% 5! celujący
Ocenę celującą (5!) otrzymuje student, który spełnia na 100%, zgodnie z powyższą skalą, wymagania wynikające z realizowanego programu, ale także dzieli się wiedzą i umiejętnościami wykraczającymi poza program oraz wykazuje zainteresowanie ciągłym poszerzaniem posiadanych kompetencji poprzez udokumentowany i obserwowalny nakład pracy.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Baril, D. (2008). Techniques de l'expression écrite et orale. Paris: Sirey.
Calvet, J-L. (dir). (2014). Histoire de l'écriture. / J.-L.Calvet. Paris : A. Fayard.
Garnier S., Savage A.D. (2018). Rédiger un texte académique en français.
Paris: Editions Ophrys.
Guyot-Clément, C. (2012). Apprendre la langue de l'argumentation. Paris: Belin Sup Langues.
Lundquist, L. (2013). Lire un texte académique en français. Paris: Editions Ophrys.
Mortureux, M-F. (2015). La lexicologie entre langue et discours. Paris: Armand Colin.
Riegel, M., Pellat, J-C., Rioul, R. (2018). Grammaire méthodique du français. Paris : Presses Universitaires de France.
Sowa, M. (2021). C'est parti ! 4. Wydawnictwo Draco.
Saint-Exupéry, A. (1943). Le Petit Prince. Libre accès : https://www.ebooksgratuits.com/html/st_exupery_le_petit_prince.html
W cyklu 2023Z:
Patrz: Podstawowe informacje o przedmiocie (niezależne od cyklu). |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: