Nauka języka angielskiego specjalistycznego 1 4100-IMNJASP
Celem kursu jest rozwój umiejętności receptywnych, sporządzania notatek ze słuchania, rozszerzonych umiejętności słuchania, czytania w celu mówienia/prezentacji oraz wykorzystania multimediów w celu skupienia się na współczesnych zagadnieniach w ramach konkretnych tematów ESP. Ponadto kurs ma na celu rozwinięcie wykorzystania języka angielskiego/umiejętności akademickich na poziomie C1+ poprzez badanie źródeł w świecie ESP: czasopism, raportów, mediów internetowych. Mówiąc dokładniej, kurs koncentruje się na następujących obszarach: rejestr akademicki / styl / słownictwo; zwięzłość; zaawansowane kolokacje; niuanse i wielość znaczeń; negocjacje i podział władzy; język pieniędzy i finansów, zdrowie i dobre samopoczucie, prawniczy angielski i terminy metodologiczne. Ponadto ćwiczone są umiejętności produktywne: większa biegłość w prezentacjach: argumentowaniu, spekulowaniu, formułowaniu wniosków; Projekt PowerPointa; płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent; oraz korzystanie z notatek przy dłuższych zadaniach związanych z mówieniem/pisaniem.
W cyklu 2023Z:
Umiejętności receptywne Lexis Umiejętności produkcyjne |
W cyklu 2024Z:
Umiejętności receptywne Lexis Umiejętności produkcyjne |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: obowiązkowe | W cyklu 2024Z: języki obce seminaria magisterskie | W cyklu 2023Z: języki obce seminaria magisterskie |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student będzie:
K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin
naukowych: językoznawstwo i pedagogika właściwą dla nauczania
języków obcych
K_W17 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i
społecznego w języku angielskim: ich prawidłowości i zakłócenia.
K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować
informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym
zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku
angielskim.
K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków
obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia
oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy
kształcenia i wychowania.
K_U17 komunikować się na tematy specjalistyczne i argumentować
merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski.
K_U18 porozumiewać się w języku angielskim, prowadzić debatę z
wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze
wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami
w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla
kierunku nauczanie języków obcych, w języku angielskim.
K_U19 przygotować zaawansowane prace pisemne w języku angielskim właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w
języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów.
K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim (C1+) popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów (C1+).
K_U23 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1+ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej.
K_U27 samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać
umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych,
korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku
angielskim.
Kryteria oceniania
Semestr 5
Zaliczenie na ocenę na koniec semestru opiera się na:
Aktywny udział 30pkt
Esej 30 pkt
Krótka prezentacja 40pkt
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace.
Cohen, L. (2017). Research methods in education. Routledge.
Chandler, Kate et al. (2013). Pearson test of English academic practice tests plus. Pearson Longman.
Chitty, C. (2014). Educational policy in Britain. Contemporary Political Studies.
Dudley-Evans. (1998). Developments in English for specific purposes Cambridge.
McMahon, M. (2010). Contemporary issues in learning and teaching. Sage.
Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global.
Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley.
IELTS materials (academic profile)
Lecturer’s own materials
W cyklu 2023Z:
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace. Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global. Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley. |
W cyklu 2024Z:
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace. Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global. Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Kurs jest zarówno synchroniczny, jak i asynchroniczny. Studenci są ograniczeni do JEDNEJ nieobecności w semestrze zimowym 2021. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
W cyklu 2024Z:
Kurs jest zarówno synchroniczny. Materiały i zadania będą dostarczane na platformie KAMPUS. Studenci są ograniczeni do DWIE nieobecności w semestrze zimowym 2024. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: