Język angielski-biznes i administracja 4100-IMJA-BiA
Celem przedmiotu jest rozwijanie biegłości językowej w zakresie specjalistycznego języka angielskiego w
obszarze biznesu, administracji i komunikacji instytucjonalnej, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu
edukacji obywatelskiej. Zajęcia wspierają studentki i studentów w doskonaleniu umiejętności językowych
niezbędnych do pracy dydaktycznej z młodzieżą w szkole ponadpodstawowej, zwłaszcza w sytuacjach
wymagających wykorzystania języka angielskiego jako języka nauczania drugiego przedmiotu.
Treści programowe obejmują słownictwo i struktury gramatyczne typowe dla języka administracji publicznej,
instytucji społecznych i gospodarczych, analizę i produkcję tekstów specjalistycznych, rozwijanie
umiejętności prowadzenia dyskusji i argumentacji w języku angielskim w kontekście tematów społeczno-
obywatelskich i instytucjonalnych, ćwiczenia w zakresie tłumaczeń i parafrazy treści specjalistycznych oraz
kształtowanie świadomości rejestru i stylu w komunikacji profesjonalnej.
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Absolwent potrafi:
wskazać i skorygować typowe błędy językowe w języku angielskim specjalistycznym właściwym dla biznesu i administracji publicznej na poziomie C1 (S_U01)
posługiwać się językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie C1 z zastosowaniem słownictwa i struktur właściwych dla nauczania przedmiotu edukacja obywatelska (S_U03)
wykorzystywać zdobytą wiedzę językową do komunikacji w języku angielskim z odbiorcami z kręgów biznesowych i administracyjnych (S_U04)
Absolwent jest gotów do:
analizy i oceny posiadanej wiedzy i treści przekazywanych przez media i instytucje administracji publicznej (S_K01)
Kryteria oceniania
Ocena końcowa ustalana jest na podstawie wyników uzyskanych w ramach przyjętych metod oceniania, zgodnie z podanymi wagami.
Korzystanie z narzędzi AI i technologii wspierających przetwarzanie języka jest dopuszczalne wyłącznie za zgodą prowadzącego i po wcześniejszym zatwierdzeniu zakresu ich zastosowania. Stosowanie takich narzędzi bez zgody prowadzącego i wcześniejszego uzgodnienia będzie traktowane jako naruszenie zasad samodzielności — skutkujące uznaniem pracy za niesamodzielną i oceną niedostateczną.
Formy oceniania(symbole weryfikowanych efektów uczenia się, waga w ocenie końcowej):
Test śród-semestralny i test końcowy w formie pisemnej (S_U01, S_U03; waga: 40%)
Prezentacja projektu grupowego (S_U04; waga: 30%)
Prace cząstkowe w formie pisemnej (S_U01, S_U03, S_K01; waga: 30%)
Skala ocen:
99 - 100% - 5!
93 - 98% - 5
87 - 92% - 4+
77 - 86% - 4
71 - 76% - 3+
60 - 70% - 3
59 - 31% - 2
30 - 0% - NK
Literatura
Emmerson Paul, Business English Handbook, Macmillan Education, 2007
MacKenzie Ian, Financial English, Thomson Heinle, 2002
Wybór artyŚwida Dagmara, English for Business and Politics, Mt Biznes, 2017kułów prasowych
W cyklu 2025Z:
Emmerson Paul, Business English Handbook, Macmillan Education, 2007 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: