Nauka języka angielskiego specjalistycznego 2 4100-IIMNJASP
Kurs ma na celu rozwijanie umiejętności językowych i akademickich na poziomie C1+ poprzez badanie źródeł posługujących się ESP: czasopism, raportów, mediów internetowych.
Kurs koncentruje się na następujących obszarach:
- rejestr, styl i słownictwo akademickie;
- zwięzłość wypowiedzi;
- zaawansowane kolokacje;
- niuanse i wielość znaczeń;
- negocjacje i podział władzy oraz obowiązków;
- język finansów, zdrowie i dobre samopoczucie, prawniczy angielski i współczesne podejścia dydaktyczne (ze szczególnym uwzględnieniem Wielkiej Brytanii).
Celem kursu jest rozwój umiejętności receptywnych, w tym:
- rozszerzonych umiejętności słuchania;
- czytania w celu mówienia/prezentacji;
- wykorzystania multimediów w celu skupienia się na współczesnych zagadnieniach w ramach konkretnych tematów ESP.
W trakcie zajęć ćwiczone są również umiejętności produktywne:
- zwiększenie biegłość w prezentacjach, szczególnie w argumentowaniu, spekulowaniu, formułowaniu wniosków oraz projektowanie prezentacji PowerPoint;
- płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent;
- korzystanie z notatek przy dłuższych zadaniach związanych z mówieniem/pisaniem.
W cyklu 2024L:
Umiejętności recepcyjne Lexis Umiejętności produktywne |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: obowiązkowe | W cyklu 2024L: języki obce |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
K_W01 w pogłębionym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscypliny naukowej językoznawstwo, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym, nauczania dorosłych i w dydaktyce szkoły wyższej
K_W17 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim, ich prawidłowości i zakłócenia
Absolwent potrafi:
K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku angielskim
K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania
K_U17 komunikować się na tematy specjalistyczne i argumentować merytorycznie w angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski
K_U18 porozumiewać się w języku angielskim na poziomie C1+, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych
K_U19 przygotować zaawansowane prace pisemne w języku angielskim na poziomie C1+, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów
K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim na poziomie C1+, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów
K_U23 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1+ ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej
K_U27 samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, opcjonalnie nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku polskim i angielskim
Absolwent jest gotów do:
K_K01 uczenia się przez całe życie
K_K02 krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
K_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria oceniania
Semestr 6
Zaliczenie na koniec semestru odbywa się na podstawie:
Frekwencja i aktywne uczestnictwo (30 pkt.)
Esej: składa się z odpowiedzi na serię podastów dotyczących ostatnich kryzysów finansowych (30 pkt.)
Krótka prezentacja: składa się z odpowiedzi na materiał wideo online na temat ostatnich zmian w ustawodawstwie Wielkiej Brytanii oraz dodatkowych badań przeprowadzonych przez każdego ucznia na temat podobnego ustawodawstwa wybranego przez nich kraju europejskiego - prezentacja jest prowadzona w czasie zajęć (40 pkt)
Literatura
1. Routledge Introductions to English for Specific Purposes. Ed Sue Starfield & Christoph Hafner. Routledge. 2015-2025
2. The Handbook of English for Specific Purposes. Ed Brian Paltridge & Sue Starfield. Wiley-Blackwell. 2010
3. English for Specific Purposes. Tom Hutchinson & Alan Waters. Cambridge University Press. 1987
W cyklu 2024L:
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace. Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global. Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley. |
Uwagi
W cyklu 2024L:
Kurs jest zarówno synchroniczny, jak i asynchroniczny. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: