Nauka języka angielskiego specjalistycznego 2 4100-IIMNJASP
Umiejętności recepcyjne
• Notowanie ze słuchania
• Rozszerzone umiejętności słuchania
• Czytanie do celów przemówień / prezentacji
• Korzystanie z multimediów w celu skupienia się na współczesnych zagadnieniach dotyczących poszczególnych tematów ESP
• Rozwój praktycznych umiejętności językowych / akademickich na poziomie C1 / C2
• Poszukiwanie źródeł w świecie ESP: czasopisma, raporty, media internetowe
Lexis
• Rejestr akademicki / styl / słownictwo
• Zwięzłość
• Zaawansowane kolokacje
• Niuanse i wiele znaczeń
• Negocjacje i podział władzy
• Język pieniędzy i finansów, zdrowie i dobre samopoczucie, prawniczy angielski i terminy metodologiczne
Umiejętności produktywne
• Rozwijanie biegłości w prezentacjach: argumentacja, spekulacja, formułowanie wniosków
• Projektowanie w programie PowerPoint
• Płynność mówiona: wymowa, intonacja i akcent
• Używanie notatek do rozszerzonych zadań związanych z mówieniem / pisaniem
W cyklu 2023L:
Umiejętności recepcyjne Lexis Umiejętności produktywne |
W cyklu 2024L:
Umiejętności recepcyjne Lexis Umiejętności produktywne |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2023L: języki obce | Ogólnie: obowiązkowe | W cyklu 2024L: języki obce |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student będzie:
umieć krytycznie ocenić artykuł naukowy (K_W01, K_W07, K_U01)
umieć krytycznie ocenić stan badań na określony temat w ESP (K_W01, K_W02, K_W06, K_W08, K_K02)
umieć dokładnie zrozumieć wybrany artykuł (K_W07, K_W08)
potrafić jasno wyrażać swoje opinie, zarówno ustnie, jak i pisemnie (K_U06, K_U08, K_U09)
umieć konstruktywnie dyskutować z własnymi i cudzymi opiniami
umieć napisać recenzję artykułu (K_U06, K_U09)
umieć napisać esej dyskursywny, naukowy (K_U06, K_U08, K_U09)
wzbudzili zaufanie w podejściu i analizie literatury naukowej (K_K01, K_K02)
Kryteria oceniania
Semestr 6
Zaliczenie na koniec semestru odbywa się na podstawie:
Frekwencja i aktywne uczestnictwo (30 pkt.)
Esej: składa się z odpowiedzi na serię podastów dotyczących ostatnich kryzysów finansowych (30 pkt.)
Krótka prezentacja: składa się z odpowiedzi na materiał wideo online na temat ostatnich zmian w ustawodawstwie Wielkiej Brytanii oraz dodatkowych badań przeprowadzonych przez każdego ucznia na temat podobnego ustawodawstwa wybranego przez nich kraju europejskiego - prezentacja jest prowadzona w czasie zajęć (40 pkt)
Praktyki zawodowe
Nie dotyczny
Literatura
Do ogłoszenia na początku semestru
W cyklu 2023L:
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace. Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global. Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley. |
W cyklu 2024L:
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace. Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global. Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley. |
Uwagi
W cyklu 2023L:
Kurs jest zarówno synchroniczny, jak i asynchroniczny. |
W cyklu 2024L:
Kurs jest zarówno synchroniczny, jak i asynchroniczny. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: