Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka 2 4100-IIMNJAKA
CZYTANIE + SŁUCHANIE (umiejętności receptywne)
• Robienie notatek
• Umiejętności podsumowujące
• Umiejętności aktywnego słuchania
• Rozszerzone umiejętności czytania
• Język w projektowaniu badań
• Rozwój umiejętności akademickich IELTS
• Czytanie w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media społecznościowe
SŁOWNICTWO
• Rejestr akademicki / styl / słownictwo
• Konotacja i kolokacja
• Słownictwo specyficzne dla seminarium
• Dane i statystyki
MÓWIENIE (produktywne)
• Autoprezentacja
• Efektywne umiejętności prezentacji
• Projektowanie w programie PowerPoint
• Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent
• Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
umieć krytycznie ocenić artykuł naukowy (K_W01, K_W07, K_U01)
potrafi krytycznie ocenić stan badań naukowych na aktualny temat w badaniach edukacyjnych (K_W01, K_W02, K_W06, K_W08, K_K02)
umieć jasno wyrażać swoje opinie, zarówno ustnie, jak i pisemnie (K_U06, K_U08, K_U09)
umieć konstruktywnie omawiać opinie własne i innych
umieć napisać recenzję artykułu (K_U06, K_U09)
umieć napisać dyskursywny esej naukowy (K_U06, K_U08, K_U09)
wzbudzili zaufanie w podejściu do literatury naukowej i jej analizowaniu (K_K01, K_K02)
Kryteria oceniania
Semestr 1
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
Frekwencja i aktywny udział 30 pkt
Zadania 50 pkt
Krótka prezentacja 20 pkt
Semestr 2:
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
Frekwencja i aktywny udział 30 pkt
Zadania 30 pkt
Prezentacja długa 40 pkt
Literatura
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge
Newton Suter. (2012). Introduction to Educational Research -
Second Edition. SAGE
Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge.
Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications.
The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk
Barker. (2006). Improve your communication skills. Kogan Page
Altman. (2012). Why most Powerpoint presentations suck. Harvest Books
IELTS materials (academic profile)
Lecturer’s own materials
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: