Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka 2 4100-IIMNJAKA
CZYTANIE + SŁUCHANIE (umiejętności receptywne)
• Robienie notatek
• Umiejętności podsumowujące
• Umiejętności aktywnego słuchania
• Rozszerzone umiejętności czytania
• Język w projektowaniu badań
• Rozwój umiejętności akademickich IELTS
• Czytanie w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media społecznościowe
SŁOWNICTWO
• Rejestr akademicki / styl / słownictwo
• Konotacja i kolokacja
• Słownictwo specyficzne dla seminarium
• Dane i statystyki
MÓWIENIE (produktywne)
• Autoprezentacja
• Efektywne umiejętności prezentacji
• Projektowanie w programie PowerPoint
• Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent
• Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie.
Aspekty pisania artykułów naukowych i prezentacji ustnej:
• Tytuł i streszczenie
• Wprowadzenie i przegląd literatury
• Metody
• Wyniki
• Dyskusja/wniosek
• Bibliografia
• Efektywne cytowanie (przy użyciu stylu ApA)
W cyklu 2024L:
CZYTANIE + SŁUCHANIE (umiejętności receptywne) SŁOWNICTWO MÓWIENIE (produktywne) |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
K_W01 w pogłębionym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscypliny naukowej językoznawstwo, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym, nauczania dorosłych i w dydaktyce szkoły wyższej
K_W17 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim, ich prawidłowości i zakłócenia
Absolwent potrafi:
K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku angielskim
K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania
K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania
K_U12 formułować i testować hipotezy w celu dokonania krytycznej analizy własnych działań i wskazania ewentualnych obszarów wymagających zmian w przyszłym działaniu
K_U17 komunikować się na tematy specjalistyczne i argumentować merytorycznie w angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski
K_U18 porozumiewać się w języku angielskim na poziomie C1+, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych
K_U19 przygotować zaawansowane prace pisemne w języku angielskim na poziomie C1+, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
K_U20 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów
K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim na poziomie C1+, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów
K_U23 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1+ ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej
K_U25 pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych, umie kierować pracą zespołu
K_U27 samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, opcjonalnie nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku polskim i angielskim
Absolwent jest gotów do:
K_K01 uczenia się przez całe życie
K_K02 krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
K_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria oceniania
Semestr 1
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
Aktywny udział 20 pkt
Zadania 60 pkt
Krótka prezentacja 20 pkt
Semestr 2:
Zaliczenie na ocenę na podstawie:
Aktywny udział 20 pkt
Zadania 40 pkt
Prezentacja długa 40 pkt
Literatura
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge
Newton Suter. (2012). Introduction to Educational Research -
Second Edition. SAGE
Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge.
Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications.
The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk
Barker. (2006). Improve your communication skills. Kogan Page
Altman. (2012). Why most Powerpoint presentations suck. Harvest Books
IELTS materials (academic profile)
Lecturer’s own materials
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: