Nauka języka niemieckiego - komunikacja akademicka 3 4100-IIIMNJNKA
- http://www.cknjoiee.uw.edu.pl/
- http://www.cknjoiee.uw.edu.pl (w cyklu 2024Z)
Student kończąc kurs powinien potrafić brać udział w dyskursie na poziomie akademickim i posiadać kompetencje związane z prowadzeniem takiegoż szeroko pojętego dyskursu w mowie i piśmie.
W tym celu kurs stanowi zintegrowane kształcenia wszystkich kompetencji językowych: mówienie, pisanie, czytanie i rozumienie ze słuchu jednocześnie na przestrzeni semestru.
Student kończąc kurs powinien rozumieć szeroki zakres trudnych, dłuższych skomplikowanych tekstów, w tym tekstów specjalistycznych, naukowych i literackich, wypowiadać się stosując skomplikowane sformułowania, budować wypowiedzi dotyczące złożonych problemów, streszczać informacje ze źródeł pisanych lub mówionych w sposób spójny, odtwarzając zawarte w nich tezy.
Student powinien potrafić brać udział w dyskusji, stawiając tezy i argumentując, formułując precyzyjnie swoje poglądy i wypowiedzi dotyczące skomplikowanych zagadnień, rozwijać w nich poszczególne kwestie i kończyć je odpowiednią konkluzją.
Student powinien wypowiadać się w mowie i piśmie w szeroko zbudowanych tekstach, na temat złożonych zagadnień, ujętych w opracowaniach lub artykułach, logicznie prezentując problemy w klarownym wywodzie, tak by ułatwić odbiorcy zrozumienie i zapamiętanie najważniejszych kwestii. Student powinien potrafić zrecenzować prace specjalistyczne i utwory literackie.
Student powinien umieć robić notatki z wykładu, a także przygotowywać wystąpienia publiczne, potrafiąc odpowiedzieć na zadane pytania, umiejętnie gospodarując czasem przeznaczonym na wypowiedź.
Student powinien potrafić stworzyć pracę naukową, budując ją w odpowiednich proporcjach, potrafiąc cytować, właściwie redagować tekst, budować bibliografię i przypisy.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu kursu zna i rozumie
S_W17
w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku niemieckim, ich prawidłowości i zakłócenia
Potrafi
S_U01
Wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku niemieckim
S_U03
Dokonywać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania
1.2.3
S_U07
ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybiera i zastosowuje właściwy sposób postępowania
S_U12
Formułować i testować hipotezy w celu dokonania krytycznej analizy własnych działań i wskazania ewentualnych obszarów wymagających zmian w przyszłym działaniu
S_U18
porozumiewać się w języku obcym, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku niemieckim
S_U19
przygotowac zaawansowane prace pisemne w języku niemieckim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S_U20
Przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku niemieckim, na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S_U21
w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku niemieckim na tematy dotyczące wybranych zagadnień z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów
S_U22
Prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku niemieckim popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów
S_U23
Posługiwać się językiem niemieckim na poziomie C1+ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego
S_U25
Pracować w zespole pełniąc różne role; umieć przyjmować i wyznaczać zadania, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych, umie kierować pracą zespołu
S_U27
samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwija umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku niemieckim
Jest gotów do
S_K02
Poddawania krytycznej refleksji poziom swojej wiedzy i umiejętności, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunku własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
S_K06
współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
S_K07 odpowiedniego określania priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria oceniania
Ćwiczenia na recepcję i produkcję dłuższych skomplikowanych tekstów, w tym tekstów specjalistycznych, naukowych i literackich. Udział w dyskusjach (stawianie tez i argumentowanie), recenzowanie prac specjalistycznych i utworów literackich, wystąpienia publiczne, ćwiczenia retoryczne, przygotowanie do pisania pracy magisterskiej (cytowanie, redagowanie, tworzenie bibliografii i przypisów).
Student zalicza przedmiot wykazując się odpowiednią liczbą obecności, aktywnością na zajęciach, zaliczeniem poszczególnych kompetencji w proporcjach:
Mówienie 25%
Pisanie 25%
Czytanie 25 %
Rozumienie ze słuchu 25%
Do zaliczenia poszczególnych kompetencji zostaną dobrane odpowiednie zadania – prace pisemne, wystąpienia publiczne, referowanie w ramach rozumienia ze słuchu, streszczanie, udział w dyskusji etc.
Praktyki zawodowe
Literatura
Kurs Campus Deutsch Hueber Verlag
Kurs Akademie Deutsch Hueber Verlag
Wybrane artykuły i opracowanie naukowe i publicystyczne
Wybrane teksty literackie
Wybrane strony internetowe
https://auratikum.de/blog/wissenschaftlich-schreiben-lernen-so-gehts/
https://www.scribbr.de/category/wissenschaftliches-schreiben/
https://www.bachelorprint.de/wissenschaftliches-schreiben/
https://studium.utb.de/wissenschaftlich-schreiben/
https://home.uni-leipzig.de/schreibportal/
https://deutsch-mit-marija.de/wp-content/uploads/2017/01/Akademische-Sprache-normales-Deutsch.pdf
W cyklu 2024Z:
Kurs Campus Deutsch Hueber Verlag Kurs Akademie Deutsch Hueber Verlag Wybrane artykuły i opracowanie naukowe i publicystyczne Wybrane teksty literackie Wybrane strony internetowe https://auratikum.de/blog/wissenschaftlich-schreiben-lernen-so-gehts/ https://www.scribbr.de/category/wissenschaftliches-schreiben/ https://www.bachelorprint.de/wissenschaftliches-schreiben/ https://studium.utb.de/wissenschaftlich-schreiben/ https://home.uni-leipzig.de/schreibportal/ https://deutsch-mit-marija.de/wp-content/uploads/2017/01/Akademische-Sprache-normales-Deutsch.pdf |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: