Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka 3 4100-IIIMNJAKA
Tematy do omówienia
Szkolnictwo wyższe i zdrowie psychiczne
Wypalenie akademickie
Angielski jako język świata
Język angielski i sposób, w jaki myślimy [hipoteza Sapir-Whorf]
"Native" i "Non-Native" nauczyciele języka angielskiego
W cyklu 2024Z:
PISANIE (produktywne) Styl pisany: Aspekty pisania akademickiego: |
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent zna i rozumie:
K_W01 w pogłębionym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscypliny naukowej językoznawstwo, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na trzecim etapie edukacyjnym, nauczania dorosłych i w dydaktyce szkoły wyższej
K_W17 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim, ich prawidłowości i zakłócenia
Absolwent potrafi:
K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku angielskim
K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania
K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania
K_U12 formułować i testować hipotezy w celu dokonania krytycznej analizy własnych działań i wskazania ewentualnych obszarów wymagających zmian w przyszłym działaniu
K_U17 komunikować się na tematy specjalistyczne i argumentować merytorycznie w angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski
K_U18 porozumiewać się w języku angielskim na poziomie C1+, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych
K_U19 przygotować zaawansowane prace pisemne w języku angielskim na poziomie C1+, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
K_U20 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim na temat zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów
K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim na poziomie C1+, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów
K_U23 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1+ ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej
K_U25 pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań edukacyjnych, umie kierować pracą zespołu
K_U27 samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, opcjonalnie nauczaniem przedmiotu wiedza o społeczeństwie, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku polskim i angielskim
Absolwent jest gotów do:
K_K01 uczenia się przez całe życie
K_K02 krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
K_K06 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
K_K07 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria oceniania
Semestr 3
Aktywny udział 30pkt
Zadanie pisemne 70pkt
Semestr 4
Aktywny udział 30pkt
Prezentacja pracy magisterskiej 70pkt
Literatura
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge
Newton Suter. (2012). Introduction to Educational Research -
Second Edition. SAGE
Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge.
Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications.
The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk
Barker. (2006). Improve your communication skills. Kogan Page
Altman. (2012). Why most Powerpoint presentations suck. Harvest Books
IELTS materials (academic profile)
Lecturer’s own materials
W cyklu 2024Z:
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge. Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: