Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka 4100-6SNJAKA
Kurs Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka ma na celu rozwijanie umiejętności rozumienia i poprawnego użycia języka akademickiego, a także umiejętności przedstawiania argumentacji i wyrażania swojego punktu widzenia w języku angielskim na różnorodne tematy, takie jak edukacja czy ważne zagadnienia społeczne.
Zadania rozwijające sprawność słuchania mają służyć podkreśleniu znaczenia słownictwa i struktury zdań w różnych sytuacjach akademickich i pozaakademickich. Mają również w jak największym stopniu umożliwić studentom zapoznanie się z różnorodnymi formami mówionego języka angielskiego i – w związku z tym – powinny opierać się na autentycznych materiałach.
W celu rozwijania sprawności mówienia, studenci biorą udział w dyskusjach i debatach klasowych, a także streszczają wysłuchane wcześniej wykłady na tematy związane z nauczaniem.
Podczas kursu podkreślana jest waga pracy własnej studenta dla rozwoju wiedzy i umiejętności związanych z komunikacją akademicką.
Zakres tematów:
1 Osobowość: test Myers-Briggs
2 Prezentacje akademickie
3 Edukacja: innowacje w edukacji
4 SEL (Social and Emotional Learning): dbanie o dobrostan uczniów
5 Język i kultura, wyrażenia pochodzące z dzieł Szekspira we współczesnym angielskim
6 Bycie odpowiedzialnym obywatelem: polityka i problemy społeczne
7 Kompetencje 21. wieku, rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia
8 Ochrona środowiska
W cyklu 2024L:
Praktyczne zajęcia z języka angielskiego na trzecim roku mają na celu promowanie większej pewności siebie w umiejętności komentowania przez uczniów szeregu znanych tematów. Materiały klasowe mają na celu podkreślenie tego podejścia. Pod koniec kursu student powinien czuć się pewnie w przedstawieniu swoich poglądów (i opinii innych) na określony temat. Ponadto powinni umieć przeglądać linki do innych obszarów tematycznych. Zadania ze słuchu powinny służyć podkreśleniu znaczenia słownictwa i struktury zdań w różnych sytuacjach akademickich i pozaakademickich. Powinny one również w jak największym stopniu uwidaczniać ucznia w zakresie mówionego języka angielskiego i dlatego powinny opierać się na autentycznych materiałach tam, gdzie jest to możliwe. Zadania pisemne powinny mieć na celu odzwierciedlenie akademickiego charakteru kontaktu studenta z językiem angielskim podczas innych studiów w Centrum. Zadania mówione powinny również mieć charakter półakademicki / akademicki w takiej formie, w jakiej są strukturami. Aby uczeń poczuł poczucie rozwoju, konieczne jest uświadomienie mu wagi samokształcenia; w rezultacie 30-40 godzin nauki w semestrze nie jest uznawane za nierozsądne. |
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna i rozumie
K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych na drugim etapie edukacyjnym
K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, właściwą dla nauczania języków obcych
K_W16 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim
UMIEJĘTNOŚCI
Student potrafi
K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i angielskim, opcjonalnie francuskim lub niemieckim
K_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych
K_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu
K_U11 argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski
K_U12 porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych w języku angielskim
K_U13 przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
K_U14 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
K_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów
K_U17 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student jest gotów do
K_K01 uczenia się przez całe życie
K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia
K_K04 prowadzić komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym
K_K05 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę.
Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest:
wymagana liczba obecności na zajęciach,
systematyczna praca i aktywne uczestniczenie w zajęciach,
pozytywna ocena uzyskana za prezentację i test z kolokacji na platformie Moodle.
Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności: 2
Więcej informacji można znaleźć w programie nauczania poszczególnych nauczycieli
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Doff, A., Thaine, C. & Puchta, H. (2022). Empower Advanced/C1 Student's Book with Digital Pack. Cambridge: Cambridge University Press.
Edwards, L., Eales, F. & Oakes, S. (2023). Speakout 3rd Edition C1-C2. Student's Book with eBook and Online Practice. Pearson
Guse, J. (2011). Communicative Activities for EAP. Cambridge: Cambridge University Press
O'Dell, F. & McCarthy, M. (2017). English Collocations in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press
Strony internetowe, wykłady i webinaria dla nauczycieli języków:
Cambridge Live 2022: https://www.youtube.com/watch?v=ug2Xlhe0fsM&list=PLpmCHL8PnXq9s47GfxcOtK-9xtxQ2AFlo
https://www.macmillan.pl/instytut-rozwoju-nauczycieli
www.ted.com
https://webinars.eltngl.com/
Inne materiały: materiały autentyczne wybrane (i zaadaptowane) przez nauczyciela
W cyklu 2024L:
Więcej informacji można znaleźć w programie nauczania poszczególnych nauczycieli |
Uwagi
W cyklu 2024L:
Studenci są ograniczeni do DWÓCH nieobecności w semestrze letni 2021. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: