Jezyk francuski - egzamin - poziom biegłości językowej C1 4100-6SFRAEGZC1
Egzamin składa się z dwóch odrębnych części: egzaminu pisemnego i egzaminu ustnego. Student przystępuje do obu części egzaminu ( niezależnie od wyników egzaminu pisemnego).
Aby zdać cały egzamin należy zdać każdą z obu części na co najmniej 60%. Wynik końcowy stanowi wtedy sumę obu wyników. Wynik punktowy jest przeliczany na ocenę szkolną według przyjętej skali.
EGZAMIN PISEMNY – sprawdzany przez dwóch egzaminatorów
1. Rozumienie ze słuchu – 10 punktów
Dwukrotne wysłuchanie nagrania autentycznego i odpowiadanie na pytania. Tekst typu wykład akademicki/tekst typu dyskusja.
Pytania do tekstu: a/zadania wielokrotnego wyboru b/ pytania półotwarte.
Tematy społeczne, kulturowe, naukowe, zawodowe, wydarzenia bieżące.
Umiejętności językowe:
a/ zrozumienie myśli przewodniej wypowiedzi
b/ zrozumienie informacji szczegółowych
c/ zrozumienie informacji implicite i domyślanie się znaczenia z kontekstu.
2. Czytanie ze zrozumieniem- 10 punktów
Czytanie tekstu autentycznego (artykuł prasowy) i odpowiadanie na pytania.
Pytania do tekstu: a/zadania wielokrotnego wyboru b/ pytania półotwarte.
Tematy społeczne, kulturowe, naukowe, zawodowe, wydarzenia bieżące.
Umiejętności językowe:
a/ zrozumienie myśli przewodniej
b/ zrozumienie opinii i argumentów
c/ zrozumienie informacji szczegółowych
d/ zrozumienie informacji implicite i domyślanie się znaczenia z kontekstu
e/ dostrzeganie związków wewnątrz tekstu.
3. Użycie języka – 20 punktów
Zadania gramatyczno-leksykalne. Uzupełnianie tekstu z lukami poprzez dobranie poprawnej formy gramatycznej lub słownikowej. Zadania otwarte na poprawne dokończenie zdania. Wielokrotny wybór.
Umiejętności językowe:
Student wykazuje się umiejętnością doboru form gramatycznych, zwrotów i wyrazów pasujących do kontekstu w zakresie umożliwiającym w pełni skuteczne i poprawne porozumiewanie się.
Student wykazuje się umiejętnością tworzenia form językowych i słownictwa, niezbędnych do skutecznej i poprawnej komunikacji.
4. Pisanie- 20 punktów
Napisanie wypowiedzi (250 słów) w formie tekstu argumentacyjnego. Kryteria oceniania wypowiedzi pisemnej: zgodność z tematem, płynność i spójność tekstu, poprawność gramatyczna i ortograficzna, bogactwo językowe, poprawność stylu.
Umiejętności językowe:
Student wykazuje się umiejętnością tworzenia tekstów poprawnych językowo, stosownych stylistycznie, spójnych a także znajomością wymogów formalnych (układ tekstu, kompozycja).
Za cały egzamin można uzyskać 80 punktów. Instrukcje do zadań są podane w języku francuskim.
Egzamin pisemny trwa 180 minut.
EGZAMIN USTNY - przeprowadzany przez dwóch egzaminatorów
Czas przygotowania - ok. 15 minut, czas trwania - ok. 15 minut.
1. Mówienie – 40 punktów
a/ Krótka rozmowa wstępna z egzaminatorami (pytania o personalia, zainteresowania…)
b/ Student losuje krótki tekst, przedstawia jego główne punkty i rozwija w formie komentarza/opinii. Egzaminator może prosić o dodatkowe rozwinięcie wypowiedzi.
Kryteria oceniania:
- zrozumienie tematu/polecenia
- umiejętność i bogactwo argumentacji
- płynność wypowiedzi
- skuteczność interakcyjna
- poprawność językowa ( gramatyczno-leksykalna, stylistyczna, w zakresie wymowy i intonacji)
Umiejętności językowe:
a/ płynna i poprawna komunikacja w sytuacjach towarzyskich i formalnych
b/dobór odpowiedniego stylu i słownictwa
c/umiejętności wyjaśniania i uzasadniania własnych opinii
d/ prezentacja tematów i poglądów
e/ wysoka interakcyjność.
W cyklu 2023L:
Egzamin składa się z dwóch odrębnych części: egzaminu pisemnego i egzaminu ustnego. Student przystępuje do obu części egzaminu ( niezależnie od wyników egzaminu pisemnego). EGZAMIN PISEMNY – sprawdzany przez dwóch egzaminatorów 1. Rozumienie ze słuchu – 10 punktów 2. Czytanie ze zrozumieniem- 10 punktów 3. Użycie języka – 20 punktów 4. Pisanie- 20 punktów Za cały egzamin można uzyskać 80 punktów. Instrukcje do zadań są podane w języku francuskim. EGZAMIN USTNY - przeprowadzany przez dwóch egzaminatorów Czas przygotowania - ok. 15 minut, czas trwania - ok. 15 minut. 1. Mówienie – 40 punktów a/ Krótka rozmowa wstępna z egzaminatorami (pytania o personalia, zainteresowania…) Kryteria oceniania: Umiejętności językowe: |
W cyklu 2024L:
Egzamin składa się z dwóch odrębnych części: egzaminu pisemnego i egzaminu ustnego. Student przystępuje do obu części egzaminu ( niezależnie od wyników egzaminu pisemnego). EGZAMIN PISEMNY – sprawdzany przez dwóch egzaminatorów 1. Rozumienie ze słuchu – 10 punktów 2. Czytanie ze zrozumieniem- 10 punktów 3. Użycie języka – 20 punktów 4. Pisanie- 20 punktów Za cały egzamin można uzyskać 80 punktów. Instrukcje do zadań są podane w języku francuskim. EGZAMIN USTNY - przeprowadzany przez dwóch egzaminatorów Czas przygotowania - ok. 15 minut, czas trwania - ok. 15 minut. 1. Mówienie – 40 punktów a/ Krótka rozmowa wstępna z egzaminatorami (pytania o personalia, zainteresowania…) Kryteria oceniania: Umiejętności językowe: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza – student zna i rozumie
K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, pedagogika, psychologia, nauki o kulturze i religii, historia, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych ew. z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: nauki o polityce i administracji, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki prawne, właściwych dla przedmiotu wiedza o społeczeństwie, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym
K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo, pedagogika, psychologia, nauki o kulturze i religii, historia, właściwą dla nauczania języków obcych ew. terminologię z zakresu dyscyplin naukowych: nauki o polityce i administracji, nauki socjologiczne, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki prawne, właściwą dla nauczania przedmiotu wiedza o społeczeństwie
K_W16 procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim
Umiejętności: student potrafi
S_U01- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku francuskim
S_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i innych instytucji nauczających języków obcych
S_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
S_U11 argumentować merytorycznie w języku francuskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski
S_U12 porozumiewać się w języku francuskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych
- S_U13 przygotować prace pisemne w języku francuskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
- S_U14 przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku francuskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
- S_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień
S_U17 posługiwać się językiem francuskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej
*Studenci, którzy wybrali drugą specjalność językową (nauczanie języka francuskiego lub niemieckiego) zobowiązani są do zdania egzaminu na poziomie C1 organizowanego przez CKNJOiEE i nie są zobowiązani do zdawania egzaminu certyfikacyjnego.
Kompetencje społeczne
S_K01 - uczenia się przez całe życie
S_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia
S_K04 prowadzić komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym
S_K05 współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
Kryteria oceniania
Zaliczenie egzaminu pisemnego i ustnego- 2 ECTS
Egzamin ustny: 40 punktów. Zalicza 60%- 24 punkty.
Egzamin pisemny: 60 punktów. Zalicza 60% - 36 punktów.
Aby zdać pozytywnie egzamin certyfikacyjny student powinien zaliczyć na 60% obie części egzaminu. Niezaliczenie jednej z części skutkuje oceną niedostateczną. W takiej sytuacji student powinien poprawiać w sesji poprawkowej niezaliczoną część egzaminu.
Ocena końcowa przedstawia się następująco:
36 - 40 punktów- ocena dostateczna (3)
41 - 46 punktów- dostateczny plus (3+)
47 - 52 punkty - dobry (4)
53 - 55 punktów - dobry plus (4+)
56 - 80 punktów- bardzo dobry (5)
Literatura
Podręczniki, materiały dydaktyczne opracowywane przez trzy lata studiów, wszelkie nagrania audio, wideo w języku francuskim, prasa francuskojęzyczna, dostępne słowniki i pomoce naukowe.
W cyklu 2023L:
Podręczniki, materiały dydaktyczne opracowywane przez trzy lata studiów, wszelkie nagrania audio, wideo w języku francuskim, prasa francuskojęzyczna, dostępne słowniki i pomoce naukowe. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: