Gramatyka niemiecka dla nauczycieli 4100-3SGNDNO
Przykładowe metody dydaktyczne:
burza mózgów
odkrywanie reguł gramatycznych metodą dedukcji
rozwiązywanie zadań interaktywnych
formy socjalne:
praca w plenum
praca w parach
praca w grupach
Integralną częścią przedmiotu jest kurs na platformie CKC z ćwiczeniami interaktywnymi, które mają na celu utrwalenie oraz zautomatyzowanie zagadnień poznanych na zajęciach stacjonarnych.
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie:
S_W16 - procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku niemieckim
Umiejętności: student potrafi:
S_U01- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i zasobów w języku niemieckim na poziomie biegłości A1 wg ESOKJ;
S_U09- dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu;
S_U11-argumentować merytorycznie w języku niemieckim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski na poziomie biegłości A1 wg ESOKJ;
S_U12-porozumiewać się w języku polskim i niemieckim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku polskim i niemieckim;
S_U13- przygotowywać prace pisemne w języku niemieckim, właściwe dla studiowanego kierunku, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł na poziomie biegłości A1 wg ESOKJ;
S_U14-przygotowywać wystąpienia ustne w języku niemieckim, właściwe dla studiowanego kierunku, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł na poziomie biegłości A1 wg ESOKJ;
Kompetencje społeczne: student jest gotów do:
S_K01-uczenia się przez całe życie
S_K02-refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia;
S_04-prowadzić komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym.
S_K05-współdziałania w grupie, przyjmując w niej różne role;
Kryteria oceniania
Metody oceny:
1. Prace kontrolne – regularne prace pisemne w trakcie zajęć.
2. Udział w zajęciach– ocena obecności (dopuszczalne są 2 nieobecności) oraz aktywnego uczestnictwa.
3. Praca pisemna na koniec I semestru – podsumowująca praca na zakończenie semestru.
4. Aktywny udział w zajęciach– oceniany przez cały rok.
Forma oceny:
- Semestr I zaliczenie pisemne.
- Roczna ocena: na podstawie całorocznych prac kontrolnych oraz pisemnego testu rocznego (test odbywa się na ostatnich zajęciach).
Metoda punktowa:
Aby zaliczyć przedmiot, należy uzyskać co najmniej 60% w każdej z poniższych kategorii:
Semestr zimowy:
- 60% za pracę własną na zajęciach.
- 60% za pracę samodzielną na platformie CKC.
- 60% w teście semestralnym.
Semestr letni:
- 60% za pracę własną na zajęciach.
- 60% za pracę samodzielną na platformie CKC.
- 60% w teście końcowym.
Skala ocen:
- 60%-68% – ocena dostateczna
- 69%-76% – ocena dostateczny plus
- 77%-84% – ocena dobra
- 85%-89% – ocena dobry plus
- 90%-100% – ocena bardzo dobry
Termin testu:
- Test końcowy odbędzie się na ostatnich zajęciach w semestrze
Literatura
Jin, Friederike & Voß, Ute (2018): Grammatik aktiv. A1-B1. Berlin: Cornelsen
Jin, Friederike & Voß, Ute (2018): Grammatik aktiv. B2-C1. Berlin: Cornelsen
Buscha, Anne & Szita Szilvia (2015): Grammatik (Teil B u C). Leipzig: Schubert Verlag
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: