Edukacja oraz przedsiębiorczość w kontekście zrównoważonego rozwoju 4030-EPwKZR
Przedmiot ma na celu rozwijanie umiejętności współpracy interdyscyplinarnej oraz międzysektorowej poprzez udział w inicjatywach promujących zrównoważony rozwój i odpowiedzialne partnerstwa.
Studenci angażują się w przygotowanie i organizację wydarzeń łączących przedstawicieli środowiska akademickiego, biznesu, administracji publicznej i organizacji pozarządowych.
W ramach zajęć analizowane są przykłady praktycznych wdrożeń zasad ESG, gospodarki obiegu zamkniętego, zielonych innowacji oraz strategii społecznej odpowiedzialności biznesu.
Celem kursu jest także rozwijanie umiejętności komunikacji międzysektorowej, budowania relacji z partnerami zewnętrznymi i prezentacji idei zrównoważonego rozwoju w sposób zrozumiały dla odbiorców spoza środowiska naukowego.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się przypisane do przedmiotu wspierają realizację kierunkowych efektów kształcenia właściwych dla programów Międzywydziałowe Studia Ochrony Środowiska (I i II stopień), Sustainable Development (II stopień), Global Environment and Development (II stopień) oraz Ochrona Zwierząt (II stopień), w szczególności w zakresie:
– komunikacji prośrodowiskowej i międzysektorowej,
– umiejętności współpracy interdyscyplinarnej,
– rozumienia roli partnerstw w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG 17).
Międzywydziałowe Studia Ochrony Środowiska (I i II stopień)
K_W02 – zna i rozumie związki i zależności między różnymi dyscyplinami nauk przyrodniczych oraz relacje między przyrodą ożywioną i nieożywioną w kontekście ochrony środowiska.
K_W07 – zna zasady funkcjonowania instytucji i systemów zajmujących się ochroną środowiska.
K_W15 – rozumie znaczenie działań związanych z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii.
K_U04 – potrafi komunikować się z odbiorcami o zróżnicowanych kompetencjach w zakresie ochrony środowiska.
K_U12 – potrafi stosować argumenty dotyczące rozwoju zrównoważonego w dyskusjach i działaniach praktycznych.
K_U15 – potrafi współpracować w zespole przy organizacji działań praktycznych.
K_K01 – jest gotowy do upowszechniania zasad ochrony środowiska i angażowania się w edukację ekologiczną.
K_K02 – jest odpowiedzialny za wyniki pracy indywidualnej i zespołowej.
Sustainable Development (II stopień)
K_W01 – zna i rozumie pojęcie zrównoważonego rozwoju w wymiarze środowiskowym, społecznym i gospodarczym.
K_W02 – rozumie globalne i lokalne wyzwania środowiskowe, społeczne i ekonomiczne oraz ich wzajemne powiązania.
K_W03 – zna metody i procedury realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju.
K_W05 – zna zasady odpowiedzialnego wdrażania koncepcji zrównoważonego rozwoju.
K_U01 – potrafi inicjować i uczestniczyć w zespołach przygotowujących strategie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju.
K_U02 – potrafi pracować interdyscyplinarnie i międzysektorowo.
K_U05 – potrafi współorganizować działania promujące zrównoważony rozwój.
K_K01 – jest gotowy do angażowania się w inicjatywy prospołeczne i środowiskowe.
K_K08 – potrafi koordynować pracę zespołu w zakresie działań prośrodowiskowych.
Global Environment and Development (II stopień)
K_W01 – zna i rozumie kluczowe teorie i aktualne zagadnienia dotyczące środowiska i rozwoju.
K_W05 – rozumie znaczenie interdyscyplinarności w badaniach i działaniach dotyczących środowiska.
K_U01 – potrafi stosować zdobytą wiedzę do rozwiązywania złożonych problemów.
K_U02 – potrafi efektywnie pracować w zespołach interdyscyplinarnych i międzykulturowych.
K_U06 – potrafi wykorzystywać narzędzia komunikacji naukowej w międzynarodowym kontekście.
K_K01 – jest gotowy do krytycznej analizy i oceny działań dotyczących środowiska i rozwoju.
K_K04 – prezentuje postawy etyczne, refleksyjne i otwarte, niezbędne w pracy interdyscyplinarnej.
Ochrona Zwierząt (II stopień)
K_W07 – zna zasady komunikacji społecznej i popularyzacji wiedzy o ochronie zwierząt.
K_U05 – potrafi przygotować i prezentować materiały edukacyjne i informacyjne o ochronie zwierząt.
K_U07 – potrafi współorganizować i prowadzić działania edukacyjne i promocyjne.
K_K02 – potrafi współpracować w zespole przy realizacji działań edukacyjnych i promocyjnych.
Kryteria oceniania
Ocena wystawiana jest na podstawie aktywności studenta i jakości wykonanych zadań.
Pod uwagę brane są:
– zaangażowanie w przygotowanie i realizację wydarzenia,
– umiejętność współpracy w zespole oraz komunikacji z partnerami zewnętrznymi,
– przygotowanie i prezentacja krótkiego materiału informacyjnego lub podsumowania (poster, notatka, wpis promocyjny),
– wartość merytoryczna i sposób przedstawienia treści.
Praktyki zawodowe
Praktyki zawodowe nie obowiązują.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: