Język angielski - poziom ponad zaawansowany 4024-ANGOC2-30
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź nawet jeśli jest niedbała i gdy związki wyrazowe nie są wyraźne, lecz domyślne. Bez większego wysiłku rozumie programy TV i filmy. Rozumie długie złożone teksty informacyjno-użytkowe i literackie, potrafi rozróżnić ich styl. Rozumie artykuły specjalistyczne i dłuższe instrukcje techniczne, nawet jeśli nie dotyczą one jego dziedziny zainteresowań. Potrafi wyrażać się płynnie i spontanicznie, bez zastanowienia i bez widocznego trudu dobierając słownictwo. Umie posługiwać się językiem elastycznie i skutecznie dla celów towarzyskich i zawodowych. Potrafi precyzyjnie formułować myśli i opinie, uczestniczyć aktywnie w rozmowie będąc równorzędnym partnerem dla rozmówców. Umie przedstawić jasny, szczegółowy opis złożonych tematów, wraz z podtematami, rozwijając poszczególne punkty i wyciągając właściwe wnioski. Potrafi wyczerpująco wyrazić swoje myśli w przejrzystym i poprawnie zbudowanym tekście, przedstawiając dość szeroko swój punkt widzenia/opinię. Potrafi szczegółowo przedstawić istotę złożonych problemów w formie listu, eseju lub sprawozdania, podkreślając najważniejsze według niego sprawy. Potrafi sformułować różne rodzaje tekstu w stylu odpowiednim do adresata.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Poziom C2
Po ukończeniu kursu, student:
(Umiejętności)
1. wypowiada się z łatwością, precyzyjnie, płynnie i spontanicznie na wszystkie tematy,
zarówno w mowie, jak i w piśmie.
2. dostosowuje styl przekazu ustnego bądź pisemnego do potencjalnego odbiorcy, stosując
logiczną kompozycję, która umożliwia odbiorcy odnajdowanie istotnych kwestii.
3. streszcza i krytycznie interpretuje dowolne treści usłyszane bądź przeczytane w mediach, w tekstach specjalistycznych i literackich,
4. dokonuje analizy, syntezy oraz właściwej interpretacji poleceń i instrukcji, np. do zadań testowych, specjalistycznych wykładów prezentacji, zawierających wyrażenia potoczne oraz nieznane mu określenia terminologiczne.
5. posługuje się szerokim zasobem zwrotów idiomatycznych i potocznych, który umożliwia
precyzyjne wyrażanie zróżnicowanych odcieni znaczeniowych.
6. rozwiązuje samodzielnie nieliczne problemy językowe, przeformułowując swoje
wypowiedzi w sposób niezauważalny dla odbiorcy.
(Wiedza i postawy)
7. wykorzystuje zdobytą wiedzę nt. kultury krajów, których języka uczy się do opisywania
różnic pomiędzy nimi a własnym krajem.
8. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i/lub innym zadania.
9. akceptuje różnorodność postaw, opinii, argumentów w kontaktach interpersonalnych.
10. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia.
Kryteria oceniania
https://docs.google.com/document/d/1cj3ehXLmyALyww32duTV6SAmHfKOuayKtmhVPFjXt9U/edit?usp=sharing
Uwagi
W cyklu 2025Z:
Lektoraty odbywają się w cyklach rocznych (z wyjątkiem e-lektoratów). 20.01.2026-22.01.2026 oraz przerejestrować się lub dorejestrować do grup zajęciowych z wolnymi miejscami oraz zarejestrować do nowych grup e-lektoratów na semestr letni w terminach: I tura: 02.02.2026-22.02.2026 II tura: 24.02.2026-27.02.2026 II tura (korekty) Studenci obcokrajowcy nie mogą uczestniczyć w lektoracie języka, który jest dla nich językiem ojczystym lub językiem urzędowym/oficjalnym kraju pochodzenia. Nie mogą również przystępować do egzaminów z tych języków. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: