Piłka siatkowa kobiet - poziom zaawansowany 4023-O-PIŁS12
Student uczestniczący w zajęciach grupy zawansowanej doskonali posiadane umiejętności:
- odbicia sposobem oburącz górnym oraz dolnym w postawie wysokiej, niskiej i o zachwianej równowadze (w wyskoku, w padzie, w rzucie)
- zagrywki sposobem tenisowym (stacjonarną lub z podrzutu), celności, pewności, siły
- doskonali atak, plas oraz kiwnięcie (umiejętność wyboru techniki ataku w zależności od wystawionej piłki, ustawienia zespołu przeciwnego,innych założeń taktycznych)
- zastawienie pojedyncze i uczy się zastawienia podwójnego
- gry w obronie (asekuracja ataku, asekuracja bloku, taktyka indywidualna i zespołowa)
- kształtuje sprawność fizyczną ogólną i specjalistyczną z uwzględnieniem specyfiki gry (wzmacnianie mięśni brzucha, tułowia, obręczy barkowej i pasa biodrowego oraz mięśni kończyn, kształtuje skoczność, zwinność, gibkość oraz zwiększa wytrzymałość organizmu na wysiłek)
- uczy się i doskonali taktykę indywidualną i zespołową – małe gry (2x2, 3x3, 4x4) i duże gry (6x6 – gra szkolna - z założeniami taktycznymi, gra właściwa - systemy gry - 4x2 i 5x1)
- poznaje przepisy gry oraz zasadyi podstawy pozwalające na bezpieczną i uczciwą rywalizację sportową.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- posiada ogólną znajomość budowy i funkcjonowania swojego organizmu
- potrafi ćwiczyć zgodnie z zasadami bezpieczeństwa
- umie współdziałać w grupie
- rozumie potrzebę dbania o sprawność fizyczną niezbędną do zachowania zdrowia
- potrafi w odpowiedni sposób posługiwać się sprzętem sportowym
- posiada specjalistyczne umiejętności ruchowe nabyte pod kierunkiem pracowników dydaktycznych Studium WFiS
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest systematyczne i aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Uwagi
W cyklu 2023Z:
|
W cyklu 2023L:
|
W cyklu 2024Z:
|
W cyklu 2024L:
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: