- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Psychologia społeczna 4018-KONW28-CLASS-OG
Zajęcia mają zapoznać studentów z głównymi teoriami i procedurami badawczymi w psychologii społecznej. Kurs obejmuje zagadnienia związane z trzema głównymi obszarami badań: spostrzeganiem społecznym, problematyką postaw i uprzedzeń oraz funkcjonowaniem ludzi w małej grupie. Tematem dopełniającym podstawowe zagadnienia będzie rola płci w funkcjonowaniu społecznym.
Rodzaj przedmiotu
ogólnouniwersyteckie
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
– analizuje krytycznie obszary problemowe związane z założeniami teorii i metodami psychologii społecznej;
– rozpoznaje podstawowe zjawiska psychospołeczne w życiu codziennym;
– wyjaśnia w kategoriach teorii psychologicznych zjawiska życia codziennego.
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się testem zawierającym pytania otwarte i zamknięte. Test wymaga znajomości lektur i tematów poruszanych na konwersatorium.
Studenci zobowiązaniu są do czytania wymaganych lektur na każde zajęcia.
Możliwe są dwie nieobecności.
Literatura
1. D.T. Kenrick, S.L. Neuberg, R.B. Cialdini, Psychologia Społeczna, Gdańsk 2002, r. 2: Osoba a sytuacja, s. 75 – 122;
2. E. Aronson, Człowiek istota społeczna, Warszawa 1995, r. 4: Poznanie społeczne, s. 148 – 191;
3. B. Wojciszke, Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Warszawa 2002, r. 3: Spostrzeganie osób, s. 99 – 125:
4. E. Aronson, T. Wilson, R. Akert, Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań 1997, r. 6: Rozumienie siebie: w jaki sposób poznajemy samych siebie, s. 215 – 253;
5. E. Aronson, T. Wilson, R. Akert, Psychologia społeczna. Serce i umysł”, Poznań 1997, roz. 10 „Atrakcyjność interpersonalna”, s. 402 – 451;
6. B. Wojciszke, „Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej”, Warszawa 2002, roz. 10 „Agresja”, s. 345 – 375;
7. D. T. Kenrick, S.L. Neuberg, R.B. Cialdini, Psychologia Społeczna, Gdańsk 2002, r. 9: Zachowania prospołeczne, s. 433 – 486; oraz R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańsk 1994, r. 2: Reguła wzajemności;
8. E. Aronson, „Człowiek istota społeczna”, Warszawa 1995, roz. 3 „Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie”, s. 77 – 147;
9. D. G. Myers, Psychologia społeczna , Poznań 2003, r. 11: Uprzedzenia: nielubienie innych s. 434 – 483;
10. D. G. Myers, Psychologia społeczna, Poznań 2003, r. 9: Wpływ grupy s. 354 – 392;
11. E. Aronson, T. Wilson, R. Akert, „Psychologia społeczna. Serce i umysł”, Poznań 1997, r. 7 „Konformizm”, s. 262 – 296; oraz: E. Aronson [red.], „Człowiek istota społeczna. Wybór tekstów”, Warszawa 2001, art. S.E. Asch, „Opinie i nacisk społeczny”, s. 37-47;
12. R. Cialdini, „Wywieranie wpływu na ludzi”, Gdańsk 1994, r. 4 „Społeczny dowód słuszności”, oraz R. Brown, „Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa”, Gdańsk 2006, s. 130 - 152;
13. R. Cialdini, „Wywieranie wpływu na ludzi”, Gdańsk 1994, r. 6 „Autorytet”, oraz: E. Aronson, [red.], „Człowiek istota społeczna. Wybór tekstów”, Warszawa 2001, art. S. Milgram, „Behawioralne badanie posłuszeństwa”, s. 48 – 63;
14. M. Lewicka [red.], „Jednostka i społeczeństwo. Podejście psychologiczne”, Gdańsk 2002, art. D. Doliński, „Hiperuległość”, s. 103 – 116;
15. B. Wojciszke, „Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej”, Warszawa 2002, roz. 12 „Kobiety i mężczyźni: psychiczne zróżnicowanie płci”, s. 418 – 454;
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: