- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Wpływ społeczny 4016-WPLYW-SPOL-OG
Konwersatorium poświęcone jest następującym zagadnieniom:
- istota, specyfika i zakres psychologii społecznej
- konformizm
- posłuszeństwo autorytetom
- procesy grupowe
- sekwencyjne techniki wywierania wpływu
- techniki wywierania wpływu oparte na emocjach
- metody podprogowe
- wpływ miejsca i przestrzeni
- werbalne sposoby perswazji
- wpływ społeczny w sektach
- metody propagandy stosowane w państwach totalitarnych
- wiarygodność nadawcy – prawdziwa i sfabrykowana
- metody wpływu stosowane w reklamie
- wpływ społeczny w mediach
- metody promocji partii politycznych
Nakład pracy studenta wynosi 75 godzin, w tym:
30 godzin – zajęcia w sali
45 godzin – przygotowanie do zajęć
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
- zna podstawowe mechanizmy wywierania wpływu
- rozumie procesy zachodzące w grupie oraz w kontakcie z osobą będącą autorytetem
- rozpoznaje techniki wywierania wpływu społecznego
- potrafi dostrzec i zidentyfikować zastosowane techniki w praktyce
Kryteria oceniania
Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)
Końcowe zaliczenie pisemne
Literatura
Brown, R. (2006). Procesy grupowe, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Cialdini, R. (2002). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.
Doliński, D. (2000). Psychologia wpływu społecznego. Wrocław: Towarzystwo Przyjaciół Ossolineum.
Doliński D. (2005) Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Doliński D. (2005), Techniki wpływu społecznego, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Goldstein N., Martin S., Cialdini R. (2008), Tak! 50 sekretów nauki perswazji. Warszawa: Wydawnictwo Laurum.
Hogan K. (2011), Nauka perswazji. Jak w 8 minut postawić na swoim, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Pratkanis, A., Aronson, E. (2003). Wiek propagandy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Sutherland M., Sylvester A. (2003), Reklama a umysł konsumenta: co działa, co nie działa i dlaczego. Warszawa: PWN.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: