- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Klub Kompetencji Miękkich 4003-KKM-OG
Głównym celem warsztatów będzie praca nad kształtowaniem kluczowych kompetencji miękkich wskazywanych przez pracodawców w badaniach krajowych oraz międzynarodowych, tj. komunikacji, krytycznego myślenia i kreatywności. Uruchomimy w tym celu myślenie refleksyjne, samoocenę oraz proces doświadczania.
Konspekt (4 zajęcia):
Klub Kompetencji Miękkich (wstęp, zasady, technologia)
Komunikacja (asertywność, odpowiedzialność, intencja i dobre pytanie)
Krytyczne myślenie (percepcja, pamięć, heurystyka, logiczne myślenie)
Kreatywność (tworzenie granic, iteracja, błąd, jaki błąd - kiedy jesteś kreatywny, nie istnieje coś takiego jak błąd)
UWAGA: KURS (LUB JEGO FRAGMENTY) MOŻE BYĆ PROWADZONY W JĘZYKU ANGIELSKIM.
Nakład pracy studenta:
lektura materiałów do zajęć - 10 h
przygotowanie do zaliczenia - 5 h
razem - 15 h
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student:
1. Komunikuje się asertywnie;
2. Wykorzystuje techniki wspierające krytyczne myślenie;
3. Wykorzystuje techniki wspierające kreatywne myślenie;
4. Stosuje samoocenę własnych kompetencji.
Kryteria oceniania
Zaliczenie, w tym certyfikat, zostanie przyznane na podstawie:
obecności i aktywnej partycypacji we wszystkich 4. zajęciach, krótkiego eseju z refleksją na temat kursu (300 słów), wypełnionego arkusza samooceny.
Praktyki zawodowe
brak praktyk zawodowych
Literatura
Literatura:
● Bąk J., Statystycznie rzecz biorąc, Grupa Wydawnicza Foksal, Warszawa 2020
● Bergstrom T. C., West D. J., Myśl krytycznie i nie daj sobie wcisnąć kitu, JK Wydawnictwo, Łódź 2021
● Bucki P., Jak asertywnie komunikować, Wydawnictwo Cztery Głowy, Gdańsk 2019
● Bucki P., Jak komunikować się w pracy, Wydawnictwo Cztery Głowy, Gdańsk 2019
● Cleese J., Kreatywność. Krótki i optymistyczny poradnik, Insignis Media, Kraków 2021
● Colamedici A., Gancitano M., Spójrz na to filozoficznie, Łódź 2022
● Domagała-Kręcioch A., Refleksje uczniów dorosłych na temat własnych doświadczeń edukacyjnych w Polish Journal of Continuing Education 1/2017, s. 84-92
● Moukheiber A., Twój mózg płata ci figle, Vis-a-vis Etiuda, Kraków 2020
● Nordengen K., Mózg rządzi, Warszawa 2018
● Perkowska-Klejman A., Uczenie się i edukacja refleksyjna dorosłych w Edukacja Ustawiczna Dorosłych 3/2013, s. 27-35
● Perkowska-Klejman A., Refleksyjność w kontekście uczenia się. Poszukiwanie pojęć, modeli i metod, Warszawa 2018
● Rosling H., Rosling O., Rönnlund Rosling A., Factfulness, Media Rodzina, Poznań 2018
● Rzycka O., Niezwykła moc zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi, Wolters Kluwer, Warszawa 2010
● Smółka P., Kompetencje społeczne, Wolters Kluwer, Warszawa 2016
● Williamson T, O co chodzi w filozofii. Od zdziwienia do myślenia, PWN, Warszawa 2019
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: