Europejski obszar szkolnictwa wyższego 4003-EU-L36-EOSW
Kurs koncentruje się na kilku zakresach:
1. Europejski Obszar Edukacyjny cz. 1. Historia i ramy rozwoju przestrzeni edukacyjnej w Europie
2. Europejski Obszar Edukacyjny cz. 2. Obszary oraz główne kwestie Europejskiego Obszaru Edukacyjnego.
3. Otoczenie szkolnictwa wyższego i instytucji badawczych
• ekosystem wiedzy;
• społeczeństwo i gospodarka oraz ich instytucje.
4. Sieci uniwersytetów i badawcze.
5. Transfer wiedzy i komercjalizacja wyników badań.
6. System oceny organizacji i jakości kształcenia akademickiego
• ewaluacja, akredytacja, certyfikowanie;
• uczelniane systemy zapewniania jakości;
• agencje akredytacyjne w ENQA i EQAR.
7. Rankingi w szkolnictwie wyższym.
W cyklu 2023L:
Kurs koncentruje się na kilku zakresach: 1. Europejski Obszar Edukacyjny cz. 1. Historia i ramy rozwoju przestrzeni edukacyjnej w Europie |
W cyklu 2024L:
Kurs koncentruje się na kilku zakresach: 1. Europejski Obszar Edukacyjny cz. 1. Historia i ramy rozwoju przestrzeni edukacyjnej w Europie |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się
Wiedza - student rozumie polityki Unii Europejskiej, wybrane aspekty zarządzania nimi oraz ich znaczenie dla przedsiębiorstw i organizacji społecznych
Umiejętności - student potrafi przygotować wystąpienie ustne z użyciem odpowiedniej terminologii z zakresu studiów europejskich na podstawie odpowiednio dobranych źródeł oraz podjąć akademicką dyskusję.
Kompetencje społeczne – student ma świadomość potrzeb edukacyjnych oraz wiązania swej zawodowej biografii z nauką i podnoszeniem kompetencji społecznych i specjalistycznych.
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia zajęć jest ciągła aktywność oraz prezentacja wybranego zagadnienia na forum grupy.
Forma zaliczenia:
- ocena ciągła aktywności - 30%;
- prezentacja zagadnienia - 70%
Praktyki zawodowe
Przedmiot nie jest powiązany z praktyką zawodową.
Literatura
1. Wyniki egzaminu maturalnego w 2024 roku, https://bip.oke.waw.pl
2. 2023 Global Education Monitoring Report, https://en.unesco.org
3. Education at a Glance 2021, https://www.oecd.org
4. Ministerstwo Edukacji i Nauki: Ministerstwo Edukacji i Nauki, https://www.gov.pl
5. Urząd Statystyczny: Obszary tematyczne - https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja
6. Komisja Europejska: Edukacja, https://ec.europa.eu/info/education_pl
7. Polskie Towarzystwo Ewaluacyjne: Standardy ewaluacji Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego, http://pte.org.pl/
8. UNESCO: Reports, https://en.unesco.org/gem-report/allreports
9. OECD: https://www.oecd.org/education
10. Szewior. K., Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym. Systemowe ujęcie zagadnienia. Wydanie drugie poszerzone. Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2019, ss. 390.
11. Szewior. K. Uniwersytet (w) sieci. Studia przypadków, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2021, ss. 344.
12. ANNUAL REPORT 2020, European Association for Quality Assurance in Higher Education AISBL, Brussels, Brussels, Belgium, 2021.
13. European Educationa Area, https://education.ec.europa.eu
W cyklu 2023L:
1. Wyniki egzaminu maturalnego w 2021 roku, https://cke.gov.pl/egzamin-maturalny/egzamin-w-nowej-formule/wyniki/ |
W cyklu 2024L:
1. Wyniki egzaminu maturalnego w 2024 roku, https://bip.oke.waw.pl |
Uwagi
W cyklu 2024L:
Warunkiem zaliczenia zajęć jest ciągła aktywność oraz prezentacja wybranego zagadnienia na forum grupy. Forma zaliczenia: - ocena ciągła aktywności - 30% oraz prezentacja zagadnienia - 70% |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: