- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Vstup do filosofii I 3800-UKR-VF-23-OG
Tse vstupnyi kurs, shcho zaluchaie studentiv do svitu filosofii, yii form i sposobiv myslennia pro svit, liudynu, yii piznavalnu, svitohliadnu, dukhovnu i praktychnu diialnist. Cherez filosofski doslidzhennia i analiz ideinoho spadku mynulykh stolit zasobamy krytychnoho myslennia nabuvaietsia dosvid myslennia pro mynule, teperishnie i maibutnie liudyny, suspilstva i liudstva v tsilomu. Kurs prezentuie rizni perspektyvy filosofii, a takozh filosofskoi metodolohii, shcho vykorystovuietsia v naukakh pro pryrodu, suspilstvo i liudske myslennia. V kursi vysvitliuiutsia riznomanitni doslidnytski praktyky i demonstruiutsia potentsiini perevahy i nedoliky riznykh metodolohichnykh pidkhodiv. Vprodovzh kursu rozghliadaiutsia osnovni etapy rozvytku vitchyznianoi ukrainskoi filosofii. Do kursu vkhodyt takozh vyznachnyi dorobok polskoi lohiko-filosofskoi Lvivsko-Varshavskoi Shkoly, shcho maie vplyv, yak na rozvytok ukrainskoi filosofii u haluzi lohiky i metodolohii nauky, tak i na svitovyi rozvytok tsykh napriamiv. Tsei kurs daie avtorskyi pohliad na rizni tradytsiini i suchasni filosofski temy. Format vykladannia maie interaktyvnyi kharakter, proponuie navchannia u formi, yak doslidnytskoho proiektu v komandakh, tak i indyvidualnoho doslidzhennia abo dopovidi. Kurs suprovodzhuietsia rekomendovanoiu literaturoiu, yaka bude obhovoriuvatysia vprodovzh kursu, z riznykh tem ukrainskoiu movoiu, a takozh perekladamy monohrafii zarubizhnoi filosofii ukrainskoiu movoiu. Pidruchnyky i navchalnu literaturu ne potribno bude kupuvaty. Vykladach bude dilytysia zi studentamy potribnymy dlia zaniat tekstamy z vidkrytykh dzherel i vlasnoi biblioteky. Neobkhidna literatura dlia kursu dodavatymetsia do spysku dzherel miroiu nadkhodzhennia tekstiv v onlain-formati vid ukrainskykh universytetiv.
Tyzhden 1 Ohliad kursu
Pytannia pro filosofiiu.
Filosofiia yak nauka i prosvitnytstvo
Vymiry pytannia.
Filosofska mova
Filosofiia i zhyttia
Tyzhden 2 Pytannia pro diisnist
Proobraz, vidobrazhennia, zobrazhennia.
Obraz pechery.
Tyzhden 3 Diisnist yak reproduktsiia
Diisnist yak obraz obraziv.
Industriia kultury yak iliuziia.
Hiperrealnist i udavanist
Tyzhden 4 Problematyka buttia
«Znannia – tse chesnota».
Liubov do istyny: Platon.
Suspilna nebezpeka – postiinyi zapytuvach: Sokrat
Tyzhden 5 Problematyka buttia (prodovzhennia)
Obraz voroha: sofisty.
Tyzhden 6 Promizhnyi ekzamen
Tyzhden 7 Problematyka buttia (prodovzhennia)
Vidobrazhennia i proobraz.
Dualizm yak poiasnennia svitu.
Zi stymuliv myslennia narodzhuiutsia shkoly.
Tyzhden 8 Problematyka buttia (prodovzhennia)
Svidomo prostyi sposib zhyttia.
Narodzhennia trahedii.
Tyzhden 9 Filosofiia staie naukoiu
Pryntsyp yednosti svitu: dosokratyky.
Ustrii svitu – tse ustrii movy.
Forma i rechovyna.
Akt i potentsiia.
Pryntsypy sushchoho.
Zahalne i osoblyve.
«Chomu vzahali sushche, a ne nishcho?»
«Buttia i nishcho»
Tyzhden 10 Lohika
Poniattia.
Sudzhennia.
Vysnovlennia.
Lohika vyslovliuvan.
Suchasni napriamy lohiky.
Tyzhden 11 Lvivsko-Varshavska Shkola
Istoriia shkoly
Lohika
Tyzhden 12 Lvivsko-Varshavska Shkola
(prodovzhennia)
Prakseolohiia.
Tyzhden 13 Pytannia pro istynu
Pravdyvist.
Spravzhnist.
Pro teoriiu korespondentnosti.
Teoriia koherentnosti.
Teoriia konsensusu.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Ochikuvani rezultaty
Pislia zakinchennia kursu studenty zmozhut:
1. Rozumity i rozrizniaty osnovni napriamy, techii i shkoly filosofskoi dumky svitovoi i vitchyznianoi filosofii.
2. Formuvaty svoiu vlasnu filosofsku i praktychnu pozytsii v analizi filosofskykh techii i napriamiv, vykorystovuiuchy osnovy krytychnoho myslennia, pryntsypy teorii arhumentatsii i nabuttia komunikatsiinykh navychok.
3. Umity provadyty svoi vlasni proiektni doslidzhennia: vyznachaty doslidnytsku temu, zdiisniuvaty pochatkove doslidzhennia z vyznachennia i doslidnytsoho pytannia i hipotez, vyboru metodiv doslidzhennia; pysaty ese, formuvaty zvity i predstavliaty rezultaty.
4. Vkliuchaty do svoho intelektualnoho bahazhu znannia bahatokh haluzei filosofii ta intelektualnykh tekhnolohii za dopomohoiu mizhdystsyplinarnoho pidkhodu.
Kryteria oceniania
Komunikatsii
Studenty povynni planuvaty rehuliarne spilkuvannia z profesorom ta inshymy odnohrupnykamy vprodovzh kursu. Z okremykh pytan studenty mozhut zvertatysia bezposeredno do vykladacha elektronnoiu poshtoiu. U riadku Tema vony povynni postavyty: TemaImiaPrizvyshche. Zazvychai vidpovid na povidomlennia elektronnoi poshty nadkhodyt protiahom 48 hodyn. Povidomlennia elektronnoi poshty bez riadka temy rozghliadatymutsia yak spam.
Osnovni vymohy do vystupiv u dyskusiiakh, dopovidei i pysmovykh robit:
Yasnist: Zoseredtesia na konkretnii temi ta konteksti, navedit pryklady, unykaite rozplyvchastykh uzahalnen abo nevyznachenykh terminiv i dopomozhit inshym zrozumity bez bud-yakoi plutanyny.
Korektnist i tochnist: Nadaite pravylnu informatsiiu, yaku mozhut pereviryty inshi; studenty povynni vyznachaty mezhi svoikh znan z temy. Konkretni detali pidvyshchuiut riven perekonlyvosti vashykh komentariv.
Vidpovidnist: Komentari stosuiutsia pytan, shcho zaraz obhovoriuiutsia, i dopomahaiut inshym zrozumity tsi zviazky.
Hlybyna: Rozghliadaite problemu u vsii yii skladnosti; rozghliadaite kontekst problemy, yii korinni prychyny ta inshi problemy, yaki vona pidnimaie.
Okhoplennia: Rozghliadaite problemu z bahatokh tochok zoru; podumaite, yak inshi mozhut zrozumity problemu.
Lohika: Podumaite, yak tverdzhennia ta prypushchennia vzaiemodiiut razom, i povidomte yikh, shchob inshi mohly sliduvaty vashym mirkuvanniam.
Znachushchist: Zoseredtesia na naivazhlyvishykh elementakh temy abo na elementakh, yaki inshi ne pomityly; unykaite povtorennia zahalnykh vidomostei.
Etyka: Studenty povynni vrakhovuvaty, yak yikhni zaiavy ta dii vplyvaiut na inshykh, i otsiniuvaty svii vlasnyi vnesok z tochky zoru toho, yaku koryst vony prynosiat navchalnii spilnoti.
Prymitka: Profesor mozhe vyznachyty ta zastosuvaty alternatyvni kryterii uchasti na vlasnyi rozsud.
Zavdannia: Zavdannia musiat buty podani vykladachevi do poznachenoi u rozkladi kursu daty dlia vykonannia abo pered neiu.
Akademichna dobrochesnist
• Akademichna dobrochesnist — tse podannia vlasnoi roboty ta nalezhne vyznannia vnesku inshykh. Bud-yake porushennia tsoho pryntsypu ye akademichnoiu nechesnistiu ta mozhe pryzvesty do pohanoi otsinky ta dystsyplinarnoho stiahnennia. Formy akademichnoi nechesnosti vkliuchaiut:
• Plahiat — podannia vsiiei abo chastyny chuzhoi roboty yak vlasnoi pid chas akademichnykh vprav, takykh yak ispyt, proiekt chy pysmove zavdannia.
• Shakhraistvo — vykorystannia abo sproba vykorystannia nedozvolenykh materialiv pid chas ispytu chy zavdannia, napryklad vykorystannia nedozvolenykh tekstiv chy notatok abo nenalezhne otrymannia (abo sproba otrymaty) kopii ispytu chy vidpovidei na ispyt.
• Spryiannia akademichnii nechesnosti — dopomoha inshomu vchynyty nechesnyi vchynok, napryklad zaminyty ispyt abo vykonaty zavdannia za kohos inshoho.
• Dezinformatsiia — zmina abo peredacha bez dozvolu akademichnoi informatsii chy zapysiv.
Pro kozhen vypadok akademichnoi nechesnosti bude povidomleno pysmovo vidpovidnomu akademichnomu dekanu. Dystsyplinarnyi zapys za nesumlinnist mozhe buty vnesenyi do akademichnoi dovidky studenta. Shtrafom za pershyi vypadok akademichnoi nechesnosti bude nul baliv za danyi predmet. Druhyi vypadok akademichnoi nechesnosti pryzvede do dystsyplinarnoho zvilnennia, yakshcho ne bude oskarzheno.
Literatura
Antolohiia suchasnoi analitychnoi filosofii, abo zhuk zalyshaie korobku / Za red. A. Synytsi. – L.: Litopys, 2014. – 374 s. S. 9-25; 25-37; (Dzh. Serl: 225-257; D. Dennet: 276-297; D. Chalmers: 297-337).
Boichenko I.V. Filosofiia istorii. K., 2000.
Dakhnii A. Narysy istorii zakhidnoi filosofii KhIKh-KhKh st..: navch.posibnyk / Andrii Dakhnii. – Lviv: LNU imeni Ivana Franka, 2015. – S. 93-154.
Kemp P. Pereosmyslennia filosofii yak syly slova // Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: filosofskinauky. – Lviv, 2008. - № 11. – s. 7-14. // Rezhym dostupu http://old.filos.lnu.edu.ua/Visnyk/2008_11/1.pdf
Lakatosh I. Istoriia nauky ta yii ratsionalni rekonstruktsii // Psykholohiia i suspilstvo. Ternopil, 2016. - № 3. – S. 13-23. // Rezhym dostupu http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/6495/1/%D0%9B%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%88%20%D0%86..pdf
Volfhanh Rod. Shliakh filosofii:z XVII po XIX stolittia (Per. z nim. V.Terletskoho ta O. Viedrova. – Lyiv:Dukh-i-Litera, 2009. – 3888 s. – («Suchasna humanitarna biblioteka»).
Filosofiia: Khrestomatiia (vid vytokiv do sohodennia): navch. posibnyk / Za red.
L.V. Huberskoho. – K.: Znannia, 2009. – 621 s.
Volfhanh Rod. Shliakh do filosofii XIX – XX stolittia /Per. z nim. M. Kultaievoi, V. Kubuladze, V. Terletskoho. – Kyiv: Dukh-i-Litera. 2010. – 368 s. – («Suchasna humanitarna biblioteka»).
Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk. – K.: Abrys, 2002. – 744 s. ta in.
Biblioteka saitu «Filosofiia bez kordoniv»
[http://platona.net/load/knigi_po_filosofii/2]
Elektronna studentska biblioteka [student-lib.net/index.php?page=0-21].
Persha ukrainska elektronna biblioteka pidruchnykiv [pidruchniki.com.ua].
Filosofiia. Navchalni materialy onlain
[http://pidruchniki.com/12380607/filosofiya/filosofiya]
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: