Wprowadzenie do Projektowania Doświadczeń (User Experience) 3800-KOG-MS2-WPD
Projektowanie doświadczeń (ang. User Experience Design) to projektowanie produktów cyfrowych (i nie tylko) ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom jak najwięcej pozytywnych doświadczeń.
Kurs jest kierowany do studentów, którzy chcą zacząć swoją przygodę z projektowaniem doświadczeń (User Experience). Podczas kursu studenci w 2-3 osobowych zespołach realizują indywidualne projekty ze wsparciem prowadzącego. Celem projektów będzie identyfikacja potrzeb użytkowników, postawienie hipotez (znalezienie rozwiązań) oraz ich weryfikacja (zbudowanie i przetestowanie prototypu). Połowa kursu odbywa się w trybie warsztatowym. W trakcie kursu studenci poznają proces projektowy, techniki i narzędzia potrzebne do realizacji projektu. Na zakończenie kursu zespół projektowy prezentuje podsumowanie projekt oraz prototyp. Zajęcia poza wiedzą teoretyczną i warsztatową będą wsparte licznymi przykładami ze świata nowych technologii oraz prezentacją gości.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu projektowania doświadczeń (User Experience).
Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu Architektury Informacji.
Zna i rozumie dobre praktyki projektowe.
Rozumie proces projektowy oraz zależności między poszczególnymi jego etapami.
Rozumie rolę projektanta w procesie tworzenia produktu.
Potrafi przeprowadzić podstawowe badania.
Potrafi zidentyfikować cele biznesowe i potrzeby użytkowników.
Potrafi stworzyć specyfikację techniczną i wymagania.
Potrafi zaprojektować makietę cyfrową.
Zna i rozumie procesy takie jak Design Thinking czy Design Sprint.
Zna podstawowe pojęcia z zakresu metodyk zwinnych i Scrum.
Potrafi prezentować wnioski z badań i efekty swojej pracy.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia: udział w dyskusjach, praca zaliczeniowa
Liczba dopuszczalnych nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 2
Literatura
1) Donald Norman, The Design of Everyday Things (Język angielski)
2) Steve Krug, Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych.
3) Kahneman Daniel, Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym
4) Jake Knapp, Pięciodniowy sprint. Rozwiązywanie trudnych problemów i testowanie pomysłów
5) David Kelley, Tom Kelley, Twórcza odwaga
6) Susan Weinschenk, 100 rzeczy które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach
7) Louis Rosenfeld, Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Wydanie IV
8) Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania user experience
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Zajęcia będą się odbywać w godz. 9:00 - 13:30, w trybie hybrydowym, w następujących terminach: |
W cyklu 2023L:
Zajęcia będą się odbywać w godz. 9:00 - 13:30, w trybie hybrydowym, w następujących terminach: |
W cyklu 2024Z:
Zajęcia odbywają się wyłącznie w soboty: Sala zostanie podana później. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: