Licencjacki grupowy projekt badawczy 3800-KOG-LGPB-P
W ramach grupowego projektu badawczego studenci w kilkuosobowych grupach przygotowują oraz wykonują projekt badawczy z zakresu szeroko pojętej kognitywistyki. Studenci uczestniczą w interdyscyplinarnych projektach naukowych – projekt powinien zawierać zarówno treści psychologiczno/empiryczne, jak i treści filozoficzne oraz powinien zostać opracowany z użyciem narzędzi informatycznych, które studenci opanowali podczas pierwszych dwóch lat studiów.
Prace nad grupowym projektem badawczym zakładają spotkania robocze z udziałem nadzorującego grupę koordynatora oraz pracę własną lub w grupach nad projektem. Spotkania mają charakter praktyczny – służą omawianiu bieżących zagadnień związanych z badaniem i dyskutowaniu technicznych problemów związanych z jego przeprowadzaniem.
Efektem grupowego projektu badawczego powinno być interdyscyplinarne badanie z zakresu kognitywistyki razem z jego dokumentacją, wraz z indywidualnym opisem wkładu każdego z uczestników, który stanowi podstawę pracy licencjackiej.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Nabyta wiedza:
- Metody badawcze wykorzystywane w kognitywistycznych projektach badawczych , [K_W01, K_W02, K_W04, K_W05, K_W06, K_W07, K_W17, W_18, K_W19, W_20]
- Praktyczne problemy związane z projektowaniem, przeprowadzaniem i analizowaniem wyników badania [K_W01, K_W02, K_W04, K_W05, K_W06, K_W07, K_W17, W_18, K_W19, W_21]
Nabyte umiejętności:
- Opracować badanie z wykorzystaniem interdyscyplinarnej metodologii [K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05, K_U06, K_U07, K_U09, K_U10, K_U11, K_U15, K_U16, K_U17, K_U18, K_U19, K_U20, K_U21]
- Przeprowadzić badanie na podstawie wcześniej skonstruowanego zarysu teoretycznego, z wykorzystaniem wiedzy nt. metodologii badań empirycznych oraz narzędzi informatycznych [K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05, K_U06, K_U07, K_U09, K_U10, K_U11, K_U15, K_U16, K_U17, K_U18, K_U19, K_U20, K_U21]
Nabyte kompetencje społeczne:
- Współpracować z grupą badaczy w celu wspólnego opracowania narzędzi oraz przeprowadzenia interdyscyplinarnego badania kognitywistycznego [K_K01, K_K02, K_K04, K_K05, K_K06, K_K07, K_K08, K_K09, K_K10, K_K11]
Kryteria oceniania
a) Metody weryfikacji efektów uczenia się: Podstawą zaliczenia przedmiotu jest przedstawienie raportu końcowego z rocznych prac zespołu. Ocena wystawiana jest z całorocznej pracy przez opiekuna projektu. Opiekun bierze pod uwagę jakość pracy wykonanej przez studenta w czasie roku działania zespołu.
b) Składowe oceny końcowej i ich waga: Wykonane zadania w czasie pracy w zespole 100%
c) Skala ocen: 5! – 95% pkt., 5 (bdb.) – od 90%, 4+ (db. plus) – od 82%, 4 (db.) – od 75%, 3+ (dst. plus) - od 68%, 3 – (dst.) od 60%, 2 – (ndst.) mniej niż 60%
d) Warunki dopuszczenia do poprawy: brak możliwości poprawy w wypadku niezaliczenia zadań, które zostały w ciągu roku powierzone studentowi
Literatura
.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: