- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Historia sztuki renesansowej i barokowej 3700-CS1-2-HSRB-OG
Zakres tematów omawianych na poszczególnych zajęciach znajduje się części opisowej w aktualnym cyklu dydaktycznym:
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu student:
Wiedza: zna i rozumie
K_W01 rodzaje oraz specyfikę przedmiotowej i metodologicznej dyscyplin, które dotyczą studiów nad historią sztuki, zwłaszcza nowożytnej (renesansu i baroku, z uwzględnieniem manieryzmu)
K_W05 teorie i metodologie dyscyplin, które zajmują się studiami nad sztuką nowożytną
K_W06 powiązania między dyscyplinami humanistycznymi oraz specyficzne zależności między poszczególnymi dyscyplinami, które dotyczą studiów nad historią sztuki nowożytnej; nabył podstawy podejścia interdyscyplinarnego w studiach kulturoznawczych
K_W07 zagadnienia dotyczące antycznych i średniowiecznych wzorców sztuki nowożytnej oraz recepcji sztuki nowożytnej w kulturze współczesnej
K_W09 najważniejszych artystów i środowiska artystyczne w nowożytnej Europie, ze szczególnym uwzględnieniem Rzeczypospolitej
K_W10 najważniejsze nowożytne teksty o zagadnieniach artystycznych i estetyccznych
K_W11 współczesne kierunki rozwoju badań nad sztuką nowożytną
K_W14 podstawowe metody interpretacji dzieła sztuki renesansowej i barokowej, przede wszystkim metodę ikonologiczną, w tym analizy ikonograficznej oraz analizy stylistycznej
K_W19 zależności między rozwojem sztuki nowożytnej a przemianami społecznymi w Polsce i Europie
Umiejętności: potrafi
K_U01 wyszukiwać oraz interpretować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł, przede wszystkim nowożytnych
K_U03 opracować i przedstawić recepcję dzieła sztuki renesansowej i barokowej w epokach późniejszych
K_U04 interpretować dzieło sztuki nowożytnej, także w kontekście innych źródeł z epoki
K_U05 zdobyć umiejętności badawcze pozwalające na formułowanie i rozwiązywanie problemów badawczych w zakresie historii sztuki nowożytnej; potrafi w tym celu przeprowadzić podstawowe analizy z wykorzystywaniem interdyscyplinarnych metod i narzędzi badawczych
K_U07 uczestniczyć w dyskusji na tematy dotyczące historii sztuki nowożytnej, w tym przedstawiać logiczną argumentację i wyciągać krytyczne wnioski
K_U08 zaprezentować wyniki samodzielnej analizy prostego problemu badawczego z zakresu historii sztujki nowożytnej w formie pisemnej i ustnej
K_U11 samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu
K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami internetu.
Kompetencje społeczne: jest gotów do
K_K04- realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego
K_K05- uświadomienia sobie znaczenia dziedzictwa sztuki renesansu i baroku w kulturze Polski i Europy
Programowe efekty uczenia się:
Wiedza: absolwent zna i rozumie
- podstawową terminologię z zakresu literaturoznawstwa i kulturoznawstwa;
- zagadnienia dotyczące recepcji antyku;
- najważniejszych twórców kultury europejskiej;
- klasycznych autorów filozoficznych oraz ich idee;
- podstawowe metody interpretacji tekstu literackiego i tekstualnego źródła historycznego;
- podstawowe metody interpretacji dzieła sztuki wizualnej, w tym analizy ikonograficznej i stylistycznej
Umiejętności: absolwent potrafi
- interpretować dzieło sztuki wizualnej, także w kontekście innych źródeł z danej epoki;
- zdobyć umiejętności badawcze pozwalające na formułowanie i rozwiązywanie problemów badawczych w zakresie kulturoznawstwa; potrafi w tym celu przeprowadzić podstawowe analizy z wykorzystywaniem interdyscyplinarnych metod i narzędzi badawczych
- zaprezentować wyniki samodzielnej analizy prostego problemu badawczego w formie pisemnej i ustnej;
- samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza;
- przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu.
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
- pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania;
- realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego;
- uświadomienia sobie znaczenia dziedzictwa antyku w kulturze Europy
- aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów
Kryteria oceniania
Egzamin
Literatura
Szczegółowa literatura przedmiotu zostanie podana przez prowadzącego zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: