- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Klasyka kina hiszpańskiego. Obraz społeczeństwa Hiszpanii w kinematografii lat 50-60. XX wieku. 3700-CS-K-KKH-23-OG
Konwersatorium na temat klasyki kina hiszpańskiego. Próba analizy społeczeństwa hiszpańskiego i zmian w nim zachodzących w latach 50-60. XX wieku na podstawie najważniejszych obrazów kinematografii hiszpańskiej, które stanowią swoisty zapis zwyczajów, życia codziennego i wyzwań tego okresu. Głównym celem zajęć będzie analiza przyczyn i konsekwencji ewolucji hiszpańskiego społeczeństwa na podstawie dzieł autorstwa wybitnych twórców kina hiszpańskiego.
Filmy, które będą poddane analizie:
1. „Bienvenido, Mister Marshal”, (1953, reż. Luis García Berlanga).
2. „El cochecito” (1960, reż. Marco Ferreri).
3. „Viridiana” (1961, reż. Luis Buñuel).
4. „La gran familia” (1962, reż. Fernando Palacios).
5. „El verdugo” (1963, reż. Luis García Berlanga).
6. „Sor Citroën” (1967, reż. Pedro Lazaga).
7. „El turismo es un gran invento” (1968, reż. Pedro Lazaga).
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat kultury i języka wybranego regionu Śródziemnomorza, prowadzącą do specjalizacji;
ma podstawową wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego w Polsce oraz w wybranym kraju Śródziemnomorza;
potrafi interpretować dzieło sztuki wizualnej, także w kontekście innych źródeł z danej epoki;
ma świadomość znaczenia dziedzictwa antyku w kulturze Europy;
rozumie wagę zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza
ma pogłębioną wiedzę o języku jako o podstawowej ekspresji i środku przekazu danej kultury, odzwierciedlającym najważniejsze procesy historyczne i kulturowe;
potrafi wyszukiwać oraz interpretować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł, krytycznie oceniając ich wiarygodność; potrafi samodzielnie interpretować i analizować teksty kultury, uwzględniając ich kontekst historyczny i regionalny potrafi samodzielnie interpretować i analizować teksty kultury, uwzględniając ich kontekst historyczny i regionalny;
aktywnie uczestniczy w dyskusji na tematy kulturoznawcze, formułuje logiczną argumentację i krytyczne wnioski; potrafi odnieść się do poglądów innych osób i tez badaczy.
Kryteria oceniania
Zajęcia zaliczane będą na podstawie listy obecności oraz stopnia aktywnego udziału w zajęciach.
Zajęcia zaliczane będą na podstawie listy obecności oraz stopnia aktywnego udziału w zajęciach. Liczba dopuszczalnych nieobecności – 2.
Literatura
Studentom zostaną dostarczone streszczenia scenariuszy filmów w języku hiszpańskim.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: