Podstawy metodologii naukowej dla każdego 3700-AZm-FAK-PMN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. wiedza
Uczestnik zajeć powinien po ich ukończeniu:
1.1 po pierwsze – znać podstawowe aksjomaty podejścia naukowego do opisu rzeczywistości
1.2 po drugie powinien wiedzieć jakie są ograniczenie owego podejścia wyróżnić obszary niepewności i wątpliwości
2. umiejętności
Uczestnik zajeć powinien po ich ukończeniu umieć zastosować powyższą wiedzą:
2.1 w praktyce naukowej – przy analizie własnych badań
2.2 w praktyce naukowej i szerzej, w codziennym życiu - przy czytania i wykorzystywaniu artykułów naukowych lub popularnych
3. kompetencje społeczne
Uczestnik zajeć powinien po ich ukończeniu
3.1 być w stanie samodzielnie przekazywać nabyte w toku zajęć wiedze i umiejętności
Kryteria oceniania
test sprawdzający (wielokrotnego wyboru)
Literatura
Gell-Mann Murray (1996) Kwark i Jaguar. Warszawa: CIS
Karl Popper (2002) Logika odkrycia naukowego. Warszawa: Aletheia
Wieczorkowska, G. (2003). Statystyka. Wprowadzenie do analizy danych sondażowych i eksperymentalnych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Gohen. J. Stewart J. (1994) Załamanie chaosu. Odkrywanie prostoty w złożonym świecie. Warszawa: Prószyński i S-ka.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: