Seminarium badawcze II 3700-AL-SEMBAD-II
Seminarium badawcze II jest kontynuacją seminarium badawczego I. Uczestniczą w nim studenci 2 roku studiów II stopnia, którzy prowadzą dalszą pracę nad realizacją projektu naukowego pod kierunkiem indywidualnego opiekuna naukowego. Celem jest przygotowanie opracowania wybranego zagadnienia naukowego i zaprezentowanie go w postaci artykułu naukowego lub innej formie wypowiedzi, np. pracy magisterskiej.
Seminarium badawcze II składa się z seminarium grupowego (zajęcia wspólne), indywidualnych konsultacji z opiekunem naukowym oraz dwóch sympozjów, na którym studenci prezentują wyniki 2 i 3 etapu swojej pracy nad projektem naukowym.
Seminarium grupowe poświęcone jest wspólnej lekturze tekstów teoretycznych, metodologicznych i praktycznym aspektom pracy badawczej. Podczas indywidualnych konsultacji z opiekunem naukowym studenci pracują nad projektem naukowym. Przygotowują również wystąpienia, które zostaną przedstawione podczas dwóch sympozjów (odpowiednio w I i II semestrze). Wystąpienia mają na celu przedstawienie dotychczasowych wyników badań oraz są podstawą do dyskusji nad projektu w szerszym gronie studentów i opiekunów naukowych.
UWAGA: Studenci realizujący przedmiot Seminarium badawcze II mają obowiązek zaliczenia przedmiotu Sesja naukowa.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Seminarium badawcze przygotowuje studentów do samodzielnej pracy badawczej.
Wiedza: student zna i rozumie (K_W05, K_W06, K_W10)
- stan badań w zakresie realizowanego przez siebie tematu badawczego
- najnowsze metody badań naukowych
- stosuje różne metody lektury tekstów naukowych
- powiązania pomiędzy działaniami naukowymi i kulturowymi a dynamiką zmian społecznych
Umiejętności: student potrafi (K_U04, K_U05, K_U08, K_U10)
- samodzilenie sformułować problem bawadczy
- interdyscyplinarnie analizować interpretować różne zjawiska kulturowe i społeczne
- posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz samodzielnego formułowania wniosków
- samodzielnie przygotować wystąpienie konferencyjne
- samodzielnie i krytycznie analizować teksty naukowe
Kompetencje społeczne: student jest gotów do (K_K01,K_K02, K_K03, K_K05, K_K06)
- uczenia się przez całe życie
- dynamicznego rozwoju naukowego, kulturowego i społecznego oraz śledzi nowe metody i paradygmaty badawcze
- wybiera najwłaściwsze środki służące do realizacji samodzielnie podjętych zadań
- ma szacunek dla różnych stanowisk i opinii
- szanuje dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
- udział w seminarium grupowym (25%)
- ocena opisowa sformułowana przez indywidualnego opiekuna naukowego (50%)
- prezentacja wyników badań podczas dwóch sympozjów naukowych (25.
Po zakończeniu zajęć dydaktycznych i udziale w sympozjach naukowych oraz po przekazaniu raportu z badań i otrzymaniu opinii od indywidualnego opiekuna naukowego prowadzący zajęcia dokonają oceny pracy studenta. Ocena obejmie: systematyczność pracy nad projektem (ocena opisowa sformułowana przez indywidualnego opiekuna naukowego (50%) oraz raport z badań), aktywność i udział w dyskusji podczas seminarium grupowego (25%) oraz sposób przygotowania i prezentacji wyników pracy nad projektem podczas sympozjów naukowych (25%).
Literatura
Literatura przedmiotu – z uwagi na charakter zajęć – jest uzależniona od zakresu tematyki i problematyki projektów naukowych realizowanych przez studentów, Zostanie uzgodniona i wskazana w ramach indywidualnej pracy z opiekunem naukowym. Na zajęciach grupowych zostaną omówione teksty najbardziej odpowiadające zainteresowaniom i potrzebom metodologicznym studentów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: