- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Mówię, bo piszę. Wystąpienia ustne w środowisku akademickim 3700-AL-MPWU-OG
Planowane tematy zajęć:
Czytanie, słuchanie, pisanie i mówienie jako sposoby dialogu w środowisku akademickim. Powiększanie zasobu słownictwa akademickiego. Debata, udział w dyskusji. Od tekstu zapisanego do mówionego – podobieństwa i różnice. Wystąpienie konferencyjne, prezentacja. Radzenie sobie z tremą. Jak zacząć wystąpienie - Dobry początek – czy to żart? Jak zakończyć? Struktura i plan wystąpienia. Mowa ciała, ilustrowanie wystąpienia, materiały wizualne. Ćwiczenia wystąpień i higiena głosu – doskonalenie warsztatu.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu zajęć (K_W08, K_U01, K_U05, K_U06, K_U10,K_U12, K_K01, K_K04, K_K11, K_K12)
w zakresie wiedzy:
- zna podstawowe zasady komunikacji naukowej w zakresie nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych
w zakresie umiejętności:
- potrafi selekcjonować oraz dokonać krytycznej oceny informacji pochodzących z różnych źródeł naukowych, popularnonaukowych, publicystycznych i innych
- potrafi uczestniczyć w konferencjach, sympozjach i dyskusjach naukowych
- potrafi prezentować wyniki indywidualnej i zespołowej pracy akademickiej we właściwej formie
- potrafi przygotować wystąpienie ustne uwzględniające potrzeby odbiorców
- potrafi wykorzystać informacje źródłowe z zachowaniem zasad ochrony własności intelektualnej
w zakresie kompetencji społecznych
- jest gotów do podejmowania kształcenia przez całe życie
- ma kompetencje w zakresie wyboru najwłaściwszych środków służących do realizacji wskazanych zadań
- szanuje etyczny wymiar badań naukowych
- respektuje prawa własności intelektualnej
Kryteria oceniania
Ocena na podstawie aktywności na zajęciach, wykonania ćwiczeń warsztatowych oraz przygotowania ustnego wystąpienia akademickiego z uwzględnieniem ustalonych wspólnie kryteriów.
Dopuszcza się nieobecność na dwóch spotkaniach. Należy w takim przypadku samodzielnie opracować zadania, które były wykonywane na opuszczonych zajęciach.
Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji
Literatura
Wybrane fragmenty tekstów:
Booher, D. Speaak with Confidence, Mc Graw-Hill, 2003
Booth, W.C., The Craft of Research, The University of Chicago, 2008
Hamlin, S., Jak mówić, żeby nas słuchali, Petit, 2005
Noonan P., On Speaking Well, Regan Books, 1998
Olivier, R., Jaanni, N. Peak Performance, Petit, 2004
Rudinow, J., Barry, V.E, Invitation to Critical Thinking, Thomson, 2004
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: