Ideas and informatics 3700-AL-II-qDP
Zajęcia na przedmiocie składają się z trzech faz. Pierwsza faza ma charakter organizacyjny. W drugiej fazie prezentowane są potencjalne idee projektów informatycznych, zaś w trzeciej odbywają się prelekcje, które dotyczą praktycznych zagadnień związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej związanej z informatyką. W ramach najbardziej rozbudowanej drugiej fazy zespoły projektowe prezentują wstępne wersje swoich pomysłów. Przygotowanie prezentacji wymaga uczestnictwa studentów z różnych kierunków studiów. Elementem prezentacji są: podstawowa, demonstracyjna wersja programu, który stanowiłby podstawę rozwiązania oraz elementy badania rynku w kierunku wprowadzenia proponowanego rozwiązania. W ramach przedmiotu zostawiony jest odpowiedni czas na dyskusję nad projektami oraz pracę mentorską nad ich udoskonalaniem. Interakcja ta ma za zadanie stworzyć platformę wymiany idei między środowiskami zaangażowanymi w uczestnictwo w przedmiocie. W trzeciej części, do początku sesji, studenci mają za zadanie sformułować interdyscyplinarne projekty będące potencjalną podstawą przyszłego startupu, które docelowo powinny być prowadzone przez mieszane zespoły złożone z informatyków i studentów zewnętrznych wydziałów. Opisy o długości 5-10 stron są składane w styczniu przed komisją oceniającą składającą się z przedstawicieli informatyki i innych kierunków, współpracujących przy prowadzeniu tego przedmiotu. Do końca sesji zimowej wyłoniona zostanie mała liczba projektów, które będą pilotowane przez pracowników naszego wydziału w ramach ścieżki Start-upy. Dodatkowo w trzeciej fazie przedmiotu Idee i informatyka, w styczniu, zajęcia poświęcone są prelekcjom dotyczącym przedsiębiorczości oraz sytuacji prawnej informatyków.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się dla przedmiotu:
Wiedza: student zna i rozumie
Zna podstawową terminologię nauk przyrodniczych i rozumie ich rolę kulturze [K_W02]
Rozumie zależności pomiędzy poszczególnymi dyscyplinami w zakresie nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych [K_W04]
Zna podstawowe zasady komunikacji naukowej w zakresie nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych [K_W08]
Zna podstawowe zasady z zakresu prawa autorskiego [K_W09]
Umiejętności: student potrafi
sformułować problem badawczy [K_U03]
prezentować wyniki indywidualnej i zespołowej pracy akademickiej we właściwej formie [K_U06]
przygotować prace pisemne uwzględniające elementarne wymogi stawiane pracom akademickim [K_U08]
posługuje się wybranym językiem obcym na poziomie B2 [K_U09]
przygotować wystąpienie ustne uwzględniające potrzeby odbiorców [K_U10]
zaplanować i zrealizować pracę grupową [K_U11]
potrafi wykorzystać informacje źródłowe z zachowaniem zasad ochrony własności intelektualnej [K_U12]
wykorzystywać narzędzie cyfrowe w pracy akademickiej [K_U13]
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
jest gotów do podejmowania kształcenia przez całe życie [K_K01]
jest gotów do podejmowania pracy zespołowej [K_K02]
jest gotów do poznawania nowych metod badawczych [K_K03]
ma kompetencje w zakresie wyboru najwłaściwszych środków służących do realizacji wskazanych zadań [K_K04]
jest gotów do samodzielnego wyznaczania zadań [K_K05]
przestrzega zasady tolerancji i ma poszanowanie dla różnic kulturowych [K_K09]
respektuje prawa własności intelektualnej [K_K12]
Kryteria oceniania
Ocena końcowa będzie składała się w 30% z oceny za aktywność na zajęciach, w tym za prezentację i 70% z oceny za projekt końcowy, obejmujący działającą makietę docelowego rozwiązania.
Literatura
1. B. Aulet, Disciplined Entrepreneurship : 24 Steps to a Successful Startup, Edition Tiamat
2. A. Osterwalder, Y. Pigneur, Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, John Wiley and Sons
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: