- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Autoetnografia – teoria i praktyka badań antropologicznych w oparciu o doświadczenie osobiste 3700-AL-ATPB-OG
Zajęcia mają charakter konwersatoryjny i warsztatowy. Ich celem jest zapoznanie uczestniczek i uczestników z podstawowymi założeniami autoetnografii jako metody badawczej oraz umożliwienie pierwszych prób pisania tekstów łączących doświadczenie osobiste z analizą kulturową. W ramach zajęć omawiane są klasyczne teksty autoetnograficzne, zagadnienia etyki, stylu, narracji i kontekstu społecznego. Równolegle uczestnicy realizują własne ćwiczenia pisarskie oraz przygotowują krótki tekst autoetnograficzny z refleksją metodologiczną.
Szacunkowy nakład pracy studenta: 75–90 godzin (30 godzin zajęć + lektury, pisanie, redakcja tekstu, konsultacje).
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student(ka):
K_W01 – zna podstawową terminologię nauk humanistycznych i rozumie ich rolę w kulturze;
K_W05 – zna podstawowe metody analizy i interpretacji tekstów kultury;
K_W07 – zna najważniejsze metody badań interdyscyplinarnych.
K_U01 – potrafi selekcjonować i krytycznie oceniać informacje z różnych źródeł, w tym osobistych i kulturowych;
K_U04 – potrafi sformułować problem badawczy na bazie osobistego doświadczenia w kontekście społecznym;
K_U08 – potrafi przygotować pracę pisemną spełniającą podstawowe wymogi akademickie, z uwzględnieniem metod autoetnograficznych;
K_U12 – potrafi zaplanować i zrealizować pracę grupową, w tym udzielać i przyjmować informacje zwrotne w ramach warsztatu pisarskiego.
K_K02 – jest gotów do podejmowania pracy zespołowej, szczególnie w formie warsztatowej;
K_K03 – jest gotów do poznawania nowych metod badawczych, w tym refleksyjnych i autoetnograficznych;
K_K10 – szanuje etyczny wymiar badań naukowych, w szczególności w kontekście pracy z własną biografią i danymi osobistymi;
K_K11 – respektuje prawa własności intelektualnej, w tym w odniesieniu do twórczości autobiograficznej.
Kryteria oceniania
Obecność, aktywność i przygotowanie do zajęć (30%)
Krótki tekst autoetnograficzny (4–5 stron) + refleksja metodologiczna (70%)
Literatura
Ellis, C., Adams, T.E., Bochner, A.P. (2011). Autoethnography: An Overview, Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research.
Holman Jones, S. (2005). Autoethnography: Making the personal political. In The SAGE Handbook of Qualitative Research.
Adams, T. E., Holman Jones, S., & Ellis, C. (2015). Autoethnography: Understanding Qualitative Research. Oxford University Press.
Denzin, N. K. (2006). Analytic Autoethnography, or Déjà Vu all over again. Journal of Contemporary Ethnography.
Bochner, A.P. (2001). Narrative’s Virtues. Qualitative Inquiry.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: