Język rosyjski - poziom ponad zawansowany 3623-ROSOC2
Po kursie na tym poziomie student nie mam żadnych trudności ze zrozumieniem jakiejkolwiek wypowiedzi mówionej – słuchanej „na żywo” czy odbieranej za pośrednictwem mediów – nawet przy szybkim tempie mówienia rodzimego użytkownika języka, pod warunkiem jednak, iż ma trochę czasu, by przyzwyczaić się do nowego akcentu.
Rozumie z łatwością praktycznie wszystkie formy języka pisanego, włączając w to abstrakcyjne lub językowo skomplikowane teksty, takie jak podręczniki, artykuły specjalistyczne i dzieła literackie.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu, student:
(Umiejętności)
1. wypowiada się z łatwością, precyzyjnie, płynnie i spontanicznie na wszystkie tematy, zarówno w mowie, jak i w piśmie.
2. dostosowuje styl przekazu ustnego bądź pisemnego do potencjalnego odbiorcy, stosując logiczną kompozycję, która umożliwia odbiorcy odnajdowanie istotnych kwestii.
3. streszcza i krytycznie interpretuje dowolne treści usłyszane bądź przeczytane w mediach, w tekstach specjalistycznych i literackich,
4. dokonuje analizy, syntezy oraz właściwej interpretacji poleceń i instrukcji, np. do zadań testowych, specjalistycznych wykładów prezentacji, zawierających wyrażenia potoczne oraz nieznane mu określenia terminologiczne.
5. posługuje się szerokim zasobem zwrotów idiomatycznych i potocznych, który umożliwia precyzyjne wyrażanie zróżnicowanych odcieni znaczeniowych.
6. rozwiązuje samodzielnie nieliczne problemy językowe, przeformułowując swoje wypowiedzi w sposób niezauważalny dla odbiorcy.
(Wiedza i postawy)
7. wykorzystuje zdobytą wiedzę nt. kultury krajów, których języka uczy się do opisywania różnic pomiędzy nimi a własnym krajem.
8. sprawnie współpracuje w grupie, efektywnie wyznaczając sobie i/lub innym zadania.
9. akceptuje różnorodność postaw, opinii, argumentów w kontaktach interpersonalnych.
10. identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego samokształcenia.
Kryteria oceniania
KRYTERIA OCENIANIA ZAJĘĆ JĘZYKOWYCH
Lektoraty SJW
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy
- aktywność na zajęciach - 25% oceny,
- wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych - 25% oceny,
- wynik testu końcowego zaliczeniowego - 50% oceny
przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej aktywności w jednej z nich)
Skala ocen
99 – 100% - 5! (celujący)
93 - 98% - 5 (bardzo dobry)
87 - 92% - 4+ (dobry plus)
77 - 86% - 4 (dobry)
71 - 76% - 3+ (dostateczny plus)
60 - 70% - 3 (dostateczny)
1. Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS.
2. Ponadto lektor określi szczegółowe zasady i kryteria zaliczania i poda je do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach w danym roku akademickim.
3. W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30 x 2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia; w przypadku lektoratów o wymiarze 30 godzin w semestrze, zajęć półinternetowych oraz e-lektoratów, dopuszczalne jest opuszczenie 2 zajęć bez usprawiedliwienia w semestrze; opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia. Wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach.
4. Ocena na zaliczenie (oraz punkty ECTS) jest wpisywana do systemu USOS.
5. Ocenę niedostateczną można wpisać jedynie na skutek niesatysfakcjonujących wyników w nauce, potwierdzonych ocenami testu zaliczeniowego, sprawdzianów, prac domowych itp.
6. Student rejestruje się i wyrejestrowuje się z zajęć samodzielnie (w serwisie rejestracji żetonowej) wyłącznie podczas trwania tur rejestracji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: