Język perski - poziom początkujący w języku angielskim 3623-PEROA1-eng
Po kursie na tym poziomie student, gdy mówi się wolno i wyraźnie, rozumie
podstawowe wyrażenia dotyczące własnej osoby, rodziny, najbliższego otoczenia. W tekście
pisanym rozumie znane słownictwo, nazwy i proste zdania. Jest w stanie przeczytać
informacje zawarte na przykład w ogłoszeniach, plakatach, katalogach. Student potrafi
porozumieć się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jest przygotowany na
powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i pomoże sformułować to, co chce
powiedzieć. Umie zadawać i odpowiadać na pytania dotyczące tematyki życia codziennego,
własnych potrzeb znanych mu tematów. Potrafi używać prostych zwrotów i zdań, aby opisać
gdzie mieszka, skąd pochodzi i znanych mu ludzi. Potrafi napisać krótki, prosty tekst, np.
pozdrowienia z wakacji. Potrafi wypełnić formularz z danymi osobowymi, podać narodowość,
zawód, adres w np. hotelowym formularzu meldunkowym.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
UMIEJĘTNOŚCI
A1-U1 - komunikuje się w obrębie tematyki związanej z życiem codziennym oraz w prostych
sytuacjach społecznych
A1_U2- identyfikuje przekazy w wybranych, prostych materiałach różnego typu i
komunikatach werbalnych
A1_U3- rozumie informacje zawarte w wybranych, prostych materiałach codziennego użytku
A1_U4- przedstawia w formie ustnej i pisemnej informacje za pomocą opanowanych
konstrukcji
WIEDZA
A1_W1 - posiada zasób słownictwa niezbędny do odnalezienia się w przestrzeni danego
języka
A1_W2 - posiada podstawową wiedzę dotyczącą opisu systemu języka
A1_W3 - zna wybrane zagadnienia dotyczące geografii kraju bądź regionu
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
A1_K1 – potrafi współpracować w grupie
A1_K2 – zna strategie uczenia się i rozumie potrzebę samokształcenia oraz uczenia się
przez całe życie
A1_K3 – zna podstawowe zasady obyczajowe i związane z nimi reakcje werbalne i
pozawerbalne obowiązujące na danym obszarze kulturowo-językowym
A1_K4 - dostrzega różnice kulturowe i wykazuje się tolerancją wobec odmienności
użytkowników danego języka
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy
– aktywność na zajęciach – 25% oceny,
– wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych – 25% oceny,
– wynik testu końcowego zaliczeniowego – 50% oceny
przy czym, aby uzyskać ocenę pozytywną na zaliczenie semestru należy wykazać się
osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma
zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejś kategorii, czyli nie przejawił żadnej
aktywności w jednej z nich)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: