- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Stworzenie świata i człowieka w Mezopotamii 3600-SSCM-OG
Poszczególne tematy:
1. Źródła sumeryjskie i akadyjskie
2. Koncepcje starożytnych na powstanie świata
3. Świat podziemny
4. Koncepcje starożytnych na powstanie człowieka
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu kursu przewidzianego programem:
Wiedza:
- ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o stworzeniu świata i człowieka w Mezopotamii na podstawie źródęł klinowych.
Umiejętności:
- potrafi prawidłowo przedstawić poglądy mieszkańców Mezopotamii na otaczający ich świat.
Kompetencje:
- rozumie znaczenie dorobku literackiego starożytnej Mezopotamii w kształtowaniu się poglądów na stworzenie świata i człowieka
Kryteria oceniania
W ocenie będą stosowane następujące kryteria:
- obecność na zajęciach
- wynik egzaminu
Literatura
K. Szarzyńska, Mity sumeryjskie, Wydawnictwo Agade, Warszawa 2000
K. Szarzyńska, Eposy sumeryjskie, Wydawnictwo Agade, Warszawa 2003
Mity akadyjskie, Wydawnictwo Agade, Warszawa 2000
Epos o Gilgameszu, Wydawnictwo Agade, Warszawa 2002
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: