Historia Azji Środkowej i Mongolii 3600-MT-HASM-OW
ZAPOZNANIE Z NAJWAŻNIEJSZYMI FAKTAMI Z HISTORII POLITYCZNEJ I KULTUROWEJ AZJI ŚRODKOWEJ OD CZASÓW ZABORU MANDŻURSKIEGO DO DZIŚ NA TLE WYDARZEŃ W REGIONACH SĄSIEDNICH, SYNCHRONICZNYCH Z DZIEJAMI MONGOLII.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
PO UKOŃCZENIU KURSU PRZEWIDZIANEGO PROGRAMEM STUDENT:
WIEDZA
MA PODSTAWOWĄ WIEDZĘ W ZAKRESIE TEORII NAUK HUMANISTYCZNYCH NIEZBĘDNYCH DO ROZUMIENIA WYBRANYCH ASPEKTÓW KULTURY W DZIEDZINIE HISTORII AZJI ŚRODKOWEJ I MONGOLII [K_W04];
MA UPORZĄDKOWANĄ WIEDZĘ SZCZEGÓŁOWĄ O HISTORII LUDÓW AZJI ŚRODKOWEJ I MONGOLII. [K_W06];
MA UPORZĄDKOWANĄ WIEDZĘ SZCZEGÓŁOWĄ O ZAGADNIENIACH SPOŁECZNO-KULTUROWYCH AZJI ŚRODKOWEJ I MONGOLII W ZAKRESIE ŚRODOWISKA NATURALNEGO, SYTUACJI ETNICZNEJ, DEMOGRAFICZNEJ I POLITYCZNEJ W XX WIEKU [K_W09];
MA UPORZĄDKOWANĄ WIEDZĘ NA TEMAT UWARUNKOWAŃ ŚRODOWISKA GEOPOLITYCZNEGO I GOSPODARCZEGO ORAZ ICH ZNACZENIA DLA HISTORYCZNEJ I WSPÓŁCZESNEJ SYTUACJI MONGOLII [K_W11];
ZNA I ROZUMIE PODSTAWOWE METODY INTERPRETACJI RÓŻNYCH WYTWORÓW KULTURY WŁAŚCIWE DLA WYBRANYCH TEORII I SZKÓŁ BADAWCZYCH W ZAKRESIE STUDIÓW NAD HISTORIĄ AZJI ŚRODKOWEJ I MONGOLII [K_W18];
UMIEJĘTNOŚCI
POTRAFI WSKAZAĆ ŹRÓDŁA RÓŻNIC KULTUROWYCH KRAJÓW ORIENTU [K_U02];
POTRAFI ZASTOSOWAĆ WIEDZĘ Z ZAKRESU HISTORII AZJI ŚRODKOWEJ I MONGOLII DO ANALIZY I INTERPRETOWANIA WYDARZEŃ WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA [K_U04];
POTRAFI PRAWIDŁOWO USYTUOWAĆ OBSZAR AZJI ŚRODKOWEJ I MONGOLII W KONTEKŚCIE UWARUNKOWAŃ ŚRODOWISKA GEOPOLITYCZNEGO I GOSPODARCZEGO [K_U05];
POTRAFI ZASTOSOWAĆ WIEDZĘ Z ZAKRESU PROBLEMATYKI SPOŁECZNO-KULTUROWEJ W TYPOWYCH SYTUACJACH PROFESJONALNYCH [K_U09];
POSIADA UMIEJĘTNOŚĆ PREZENTACJI ZAGADNIEŃ SZCZEGÓŁOWYCH Z ZAKRESU PROBLEMATYKI HISTORYCZNEJ AZJI ŚRODKOWEJ I MONGOLII W JĘZYKU POLSKIM LUB OBCYM Z UWZGLĘDNIENIEM TRADYCJI INTELEKTUALNEJ [K_U21].
KOMPETENCJE
ROZUMIE POTRZEBĘ UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE [K_K01];
POTRAFI ODPOWIEDNIO OKREŚLIĆ CELE I SPOSOBY ICH OSIĄGNIĘCIA W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ, ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ [K_K04];
MA ŚWIADOMOŚĆ ODMIENNOŚCI KULTUROWEJ I JEJ ŹRÓDEŁ RELIGIJNYCH, FILOZOFICZNYCH I HISTORYCZNYCH ORAZ JEJ ZNACZENIA DLA ROZUMIENIA WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA [K_K05];
WIDZI POTRZEBĘ PROWADZENIA DIALOGU MIĘDZYKULTUROWEGO [K_K06];
MA ŚWIADOMOŚĆ ZNACZENIA HISTORII AZJI ŚRODKOWEJ I MONGOLII W KULTURZE ŚWIATOWEJ [K_K07];
DZIAŁA NA RZECZ UDOSTĘPNIANIA I PROMOWANIA SPUŚCIZNY CYWILIZACYJNEJ MONGOLII [K_K08].
Kryteria oceniania
OBECNOŚC NA ZAJECIACH, EGZAMIN PISEMNY / USTNY
EGZAMIN PISEMNY / USTNY
Literatura
BAABAR, DZIEJE MONGOLII, WARSZAWA 2005
L. BAZYLOW, HISTORIA MONGOLII, WROCŁAW 1981
CH.R. BAWDEN, THE MODERN HISTORY OF MONGOLIA, LONDYN 1968
ENCYKLOPEDIA HISTORYCZNA ŚWIATA. AZJA, CZĘŚĆ 1, TOM XI, AGENCJA PUBLICYSTYCZNO-WYDAWNICZA OPRES, KRAKÓW, 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: