Konwersatorium - Kultura biznesu w Japonii 3600-JA-KBJ-OW
Główne tematy:
1. Uwarunkowania biznesu w Japonii w ujęciu mikro i makro.
2.Tradycyjne wartości, etyka biznesu, kody negocjacji
3. Komunikacja w biznesie - język i różne aspekty interakcji
4. Cudzoziemcy jako partnerz, cudzoziemcy jako pracodawcy w firmach japońskich
5. Wybrane przykłady współpracy między firmami japońskimi i europejskimi.
6. Czytanie i tłumaczenie przykładów użycia typowych dla biznesu form komunikacji w języku japońskim.
W cyklu 2023Z:
W trakcie zajęć przedstawiona zostanie kultura bizsnesu w Japonii na wybranych przykładach. Omówiona zostanie struktura firm, system rekrutacji oraz szkoleń. Główne tematy: 1. Uwarunkowania biznesu w Japonii w ujęciu mikro i makro. |
W cyklu 2024Z:
W trakcie zajęć przedstawiona zostanie kultura bizsnesu w Japonii na wybranych przykładach. Omówiona zostanie struktura firm, system rekrutacji oraz szkoleń. Główne tematy: 1. Uwarunkowania biznesu w Japonii w ujęciu mikro i makro. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Ogólnie: nieobowiązkowe | W cyklu 2024Z: fakultatywne | W cyklu 2023Z: fakultatywne |
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
WIEDZA
ma pogłębioną wiedzę szczegółową (obejmującą terminologię, teorię i metodologię) z zakresu kultury biznesu Japonii K_W01
UMIEJĘTNOŚCI
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na ich podstawie krytyczne sądy K_U01
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej K_K04
Kryteria oceniania
Prezentacja przygotowana przez studenta na zadany temat. Praca pisemna na temat wybranego aspektu kultury biznesu Japonii
Obecność obowiązkowa - dozwolone dwie nieobecności nieusprawiedliwione
Praktyki zawodowe
nie wymagane
Literatura
1. Boye Lafayette De Mente, Ettiquette Guide to Japan, Tuttle, 2015
2. Robert Charles Azar, Navigating Japanese Business Culture. A Practical Guide to Succeeding in the Japanese Market (2016)
3.Kenji Maeda, A Quick Guide to Japanese Business Etiquette (2013)
4. Boye Lafayette De Mente, Kata: The Key to understanding and Dealing with Japanese (2010)
5.Haru Yamada, The Seven Keys to Communicating in Japan. An Intercultural Approach (2017)
6. Hojo Takako, Bijinesu manaa no kaiboo zukan, 2016
7. Urano Keiko, Bijinesu manaa kihon, 2007
8. Kodaira Katsuya, Nihon no kaisha 40 no jakuten, Bubgei shunju, Tokyo 2013
W cyklu 2023Z:
1. Boye Lafayette De Mente, Ettiquette Guide to Japan, Tuttle, 2015 |
W cyklu 2024Z:
1. Boye Lafayette De Mente, Ettiquette Guide to Japan, Tuttle, 2015 |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Nie ma |
W cyklu 2024Z:
Nie ma |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: