Wstęp do ałtaistyki 3600-7-MT2-WA
WYKŁAD POŚWIĘCONY BĘDZIE OMÓWIENIU NAJWAŻNIEJSZYCH ZAGADNIEŃ ZWIĄZANYCH Z ROZWOJEM STUDIÓW AŁTAISTYCZNYCH NA ŚWIECIE W TYM: KLASYFIKACJI I ROZMIESZCZENIA JĘZYKÓW AŁTAJSKICH, CECH STRUKTURALNYCH, PERIODYZACJI I HISTORII BADAŃ.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
w sali
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- ma podstawową wiedzę w zakresie teorii nauk humanistycznych (literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub historii) niezbędnych dla rozumienia wybranych aspektów kultury
- ma obszerną wiedzę o języku mongolskim i tybetańskim (ich strukturze, historii, piśmie)
- ma świadomość złożonej natury języka mongolskiego i tybetańskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Mongolii i Tybetu
- różnorodność językową i jej wpływ na sytuację kulturową i polityczną świata
- posługiwać się językiem mongolskim i tybetańskim na poziomie B2
- potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej
-działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej i językowej Mongolii i Tybetu
Kryteria oceniania
obecnośc, udział w dyskusji, test wiedzy
Literatura
N. POPPE, INTRODUCTION TO ALTAIC LINGUISTICS, WIESBADEN 1965
J. JAHUNEN, THE MONGOLIC LANGUAGES, ROUTLEDGE LONDON 2003
W. KOTWICZ, STUDIA NAD JĘZYKAMI AŁTAJSKIMI, „ROCZNIK ORIENTALISTYCZNY” T. XVI, 1953
D. SINOR, INTRODUCTION À L’ÉTUDE DE L’EURASIE CENTRALE, WIESBADEN 1963
N.A. BASKAKOV, WWIEDIENIJE W IZUCZENIJE TJURKSKICH JAZYKOW, MOSKWA 1969
E. TRYJARSKI, IN CONFINIBUS TURCARUM, WARSZAWA 1995
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: