Proseminarium 2 3600-7-MT2-P2
Celem zajęć jest zapoznanie się z metodami naukowymi oraz metodologiami, które studenci mogą wykorzystać w pracy naukowej, przygotowując referaty, artykuły, prace seminaryjne, licencjackie itp. Zdobywają wiedzę teoretyczną w kontekście historycznym, poznając zarys historii filologii i kulturoznawstwa jako dyscyplin naukowych i obecny stan wiedzy z zakresu wybranych metodologii humanistycznych, dzięki czemu bardziej świadomie dokonają wyboru metodologii w ich pracy badawczej.
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu kursu przewidzianego programem:
- posiada podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu orientalistyki w systemie nauk humanistycznych oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej [K_W01];
-posiada umiejętności potrzebne do przygotowania pracy seminaryjnej [K_U18];
- potrafi dobrać i odszukać opracowania w języku polskim i językach obcych oraz odnieść się do podstawowych ujęć teoretycznych [K_U20];
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i opracowań [K_U01];
-- potrafi zebrać informacje na interesujący go temat (biblioteki, zbiory elektroniczne, Internet) [K_U16];
- potrafi sporządzać fiszki, przygotować konspekt pracy oraz poprawnie opracować bibliografię pracy i sporządzić przypisy [ K_U18];
- umie opracować i zaprezentować stan badań na wybrany temat [K_U18];
- posiada umiejętność prezentacji zagadnień szczegółowych [K_U21];
- posiada umiejętność formułowania w mowie i piśmie własnych opinii i wniosków [K_U22];
- posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów [K_U23];
potrafi korzystać z narzędzi elektronicznych i internetowych w języku polskim i języku mongolskim / tybetańskim [K_U24];
- potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku orientalistyka z wykorzystaniem współczesnych technik komputerowych [K_U25];
- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze kierując się wskazówkami opiekuna naukowego [K_U26];
- posługuje się językiem obcym co najmniej na
poziomie B2 [K_U11];
potrafi zastosować w pracy podstawową wiedzę z zakresu metodologii badań nad kulturą [K_U19];
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K_K01];
- rozumie wagę poprawnego i logicznego argumentowania i dowodzenia stawianych tez [K_K04].
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę na podstawie a) obecności i bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności; b) pracy pisemnej (pracy semestralnej) i jej prezentacji
Literatura
Bod, Rens. 2013. A New History of the Humanities. Oxford University Press.
Booth W., Colomb G., Williams J. 2008. The Craft of Research. The Chicago University Press.
Charmaz, K. 2006. Constructing Grounded Theory. Sage Publications.
Nycz, R. 2017. Nowa humanistyka w Polsce: kilka bardzo subiektywnych obserwacji, koniektur, refutacji. Teksty drugie 2017, nr 1, s. 18–40.
Oshima A., Hogue A. 2007. Introduction to Academic Writing. Longman.
Dobór pozostałych pozycji bibliograficznych uzależniony jest od wyboru tematów prac proseminaryjnych uczestników zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: