Nauka pisma koreańskiego 4 3600-7-KO3-NPK(Z)
Celem kursu jest przygotowanie studentów do czytania prostych tekstów w systemie hanmun oraz umiejętność posługiwania się tekstami zapisanymi systemem mieszanym.
Dodatkowym celem przedmiotu na studiach I stopnia jest zapoznanie studentów z etymologią i zasadami słowotwórstwa w ramach słownictwa sinokoreańskiego.
W cyklu 2024Z:
Po zakończeniu nauki tego przedmiotu w semestrze letnim, student powinien umieć odczytywać i zapisywać proste teksty koreańskie w systemie mieszanym, tzw. kukhanmun hon’yongch’e. Zajęcia na studiach pierwszego stopnia służą także zbudowaniu znajomości pisma chińskiego, potrzebnego pracy na klasycznych tekstach na studiach II stopnia. |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu kursu przewidzianego programem:
WIEDZA:
ma podstawową wiedzę o języku koreańskim, jego strukturze, historii i piśmie [K_W12];
ma świadomość złożonej natury języka koreańskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Korei [K_W13];
ma podstawową wiedzę o zasadach przekładu z języka koreańskiego na język polski [K_W15];
UMIEJĘTNOŚCI:
posługuje się językiem koreańskim na poziomie A2 [K_U12];
potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe w języku koreańskim na poziomie B1+[K_U13];
potrafi przełożyć proste teksty literackie/piśmiennictwa z języka koreańskiego na język polski [K_U14];
potrafi posługiwać się systemem pisma i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy (słowniki tradycyjne, słowniki elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych etc.) [K_U16];
potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Korei [K_U17];
KOMPETENCJE:
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K_K01];
potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne [K_K02];
ma świadomość odmienności kulturowej Korei i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla zrozumienia współczesnego świata [K_K05];
ma świadomość znaczenia kultury Korei w kulturze światowej [K_K07].
Kryteria oceniania
Bieżące przygotowanie do zajęć, kontrola obecności, możliwość przeprowadzenia śródsemestralnych pisemnych testów kontrolnych, test zaliczeniowy pisemny na koniec semestru
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Lee Young Hee, Learn Hanja the Fun Way. Chinese Characters for Foreign Learners. Seoul, 2011.
W cyklu 2024Z:
Lee Young Hee, Learn Hanja the Fun Way, Seoul, 2011 Bruce K. Grant A Guide to Korean Characters. Reading and Writing Hangŭl and Hanja, Seoul 1987. |
Uwagi
W cyklu 2024Z:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: