Savoir vivre w kulturach Azji i Afryki (Z) 3600-7-KM5-SVAA(Z)
ZAJĘCIA DOSTARCZAJĄ NIE TYLKO PODSTAWOWYCH INFORMACJI NA TEMAT OBYCZAJOWOŚCI LUDÓW AZJI I AFRYKI, ALE RÓWNIEŻ DAJĄ PRAKTYCZNĄ WIEDZĘ O SPOSOBIE WŁAŚCIWEGO ZACHOWYWANIA SIĘ W MOMENCIE, KIEDY ZNAJDZIEMY SIĘ POŚRÓD PRZEDSTAWICIELI DANEJ KULTURY. JAK ICH NIE URAZIĆ, JAK NIE POPEŁNIĆ POWAŻNEGO FAUX PAS? W MIARĘ MOŻLIWOŚCI ZAJĘCIA PROWADZIĆ BĘDĄ WYKŁADOWCY POCHODZĄCY Z WYBRANEGO KRĘGU KULTUROWEGO.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
mieszany: w sali i zdalnie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
ma rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę o wybranych problemach kultur Azji i Afryki (z zakresu kultury i literatury lub języka lub filozofii i religii lub historii i zagadnień społeczno-politycznych) w perspektywie porównawczej
ma rozszerzoną wiedzę o wybranych problemach kultury wybranego regionu Azji i Afryki
ma orientację we współczesnym życiu kulturalnym i społecznym wybranego regionu
ma obszerną wiedzę o strukturach i relacjach społecznych oraz zachowaniach społeczno-kulturowych wybranego regionu Azji lub Afryki w zakresie warunkującym profesjonalną werbalną komunikację społeczną i interkulturową
potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu komunikacji międzykulturowej do poszerzania wiedzy z zakresu nauk humanistycznych
potrafi zastosować wiedzę z zakresu komunikacji międzykulturowej w rozwiązywaniu problemów związanych z odmiennością kulturową w sytuacjach profesjonalnych
potrafi wykryć związki między kształtowaniem się idei filozoficznych i religijnych wybranych regionów a procesami społecznymi, kulturalnymi i gospodarczymi
potrafi przeanalizować najważniejsze zjawiska z zakresu historii/sytuacji społeczno-politycznej /kulturowej wybranego regionu
potrafi ocenić, wyselekcjonować i objaśnić najważniejsze wytwory współczesnej kultury krajów Azji i Afryki
potrafi w profesjonalny sposób zachować się, zareagować i pośredniczyć w komunikacji i negocjacjach w wybranym społeczno-kulturowym kontekście wybranych regionów
jest gotów do aktywnego współdziałania i pracy w grupie oraz nawiązywania kontaktów i budowania relacji społecznych
jest gotów do aktywnego nawiązywania kontaktów i współdziałania z przedstawicielami odmiennych kultur
posiada świadomość odmienności wynikającej z różnorodności kulturowej, religijnej i filozoficznej i jej wpływu na kształtowanie się postaw społecznych i politycznych oraz procesów gospodarczych
rozumie i docenia wartość tradycji i spuścizny kulturowej własnej oraz innych regionów
dostrzega potrzebę wzbogacenia swojej tradycji o pozytywne wartości filozoficzno-społeczno-kulturowe innych regionów/traktuje kulturową synergię jako wartość dodaną
jest gotowy do aktywnego działania na rzecz wzajemnego zrozumienia i efektywnej komunikacji międzykulturowej, współpracy kulturalnej i gospodarczej, kontaktów na gruncie własnym i w innych regionach
jest gotowy do aktywnego działania na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej oraz najważniejszych wytworów współczesnej kultury wybranych regionów
Kryteria oceniania
dyskusja, prezentacja, analiza tekstu i obrazu
Literatura
podawana na każdych zajęciach przez wykładowcę
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: