Język i kultura japońska, warsztaty-kompozycja tekstu nt.turystyki, obyczajów i popkultury3 3600-7-JA5-JKJWKT(Z)
Kontynuacja programu z lat poprzednich. Nacisk kładzie się na kompozycję prac pisemnych i ich prezentowanie, ponadto uczestnicy uczą się stosowania właściwej budowy zdań i poprawnych konstrukcji gramatycznych, ćwiczą tworzenie tekstów dostosowanych do tematu, prezentują te teksty oraz wykonują prezentacje na zadany temat.
Tematyka prac pisemnych odnosi się do całości kultury japońskiej, a szczególnie będą wykorzystywane zagadnienia związane ze zwyczajami, popkulturą, turystyką itp. Ponadto zadawane są też prace pisemne dotyczące tekstów czytanych na zajęciach z języka japońskiego.
Dodatkowo przewidziane jest przygotowanie prezentacji i wystąpienia w języku japońskim. Po każdym z nich odbędzie się dyskusja, której celem będzie zarówno pogłębienie zrozumienia danego tematu, jak i przejście od poziomu przyjmowania słownictwa i wyrażeń językowych (input) ku ich samodzielnemu zastosowaniu (output).
Rodzaj przedmiotu
języki obce
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu kursu przewidzianego programem:
Wiedza:
- ma rozszerzoną wiedzę o wybranych problemach kultury Japonii (z zakresu kultury i literatury lub języka lub filozofii i religii lub historii i zagadnień społeczno-politycznych) w perspektywie porównawczej [K_W02]
- ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę o języku japońskim [K_W04]
- ma orientację we współczesnym życiu kulturalnym Japonii [K_W08]
Umiejętności:
- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na ich podstawie krytyczne sądy [K_U01]
- potrafi wskazać źródła różnic kulturowych krajów Wschodu i Zachodu, również na podstawie materiałów źródłowych [K_U02]
- posługuje się językiem japońskim na poziomie C1+ [K_U15]
- posiada pogłębioną umiejętność formułowania w mowie i piśmie własnych opinii i wniosków w języku polskim oraz japońskim [K_U19]
Kompetencje:
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób [K_K01]
- potrafi aktywnie współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne [K_K02]
- potrafi aktywnie nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur [K_K03]
- jest otwarty na nowe idee i nurty i odmienność kulturową [K_K05]
- rozumie i docenia wartość własnej tradycji i spuścizny kulturowej oraz poznanej z wybranego regionu [K_K08]
Kryteria oceniania
W ocenie będą stosowane następujące kryteria:
- obecność na zajęciach (do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności w semestrze)
- warunkiem dopuszczenia do zaliczenia jest minimum 50% obecności nawet w przypadku przedstawienia zwolnień lekarskich
- ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność)
- ocena pracy pisemnej (Prowadzący ocenia każdą pracę. Ocena semestralna wystawiana jest w oparciu o sumę ocen za wszystkie prace pisemne oddane w semestrze.)
- ocena prezentowanych prac pisemnych oraz prezentacji na zadany temat
Literatura
Materiały przygotowywane na bieżąco przez prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: