Wiedza o języku japońskim (L) 3600-7-JA1-WJ2
Program nauczania poszczególnych zjawisk językowych skoordynowany jest z podręcznikiem Shokyū Nihongo wydanym przez Uniwersytet Języków Obcych w Tokio. W trakcie wykładu prezentowane są podstawowe zagadnienia systemu gramatycznego standardowego języka japońskiego, poczynając od fonologii, morfologii oraz składni. Jednym z istotniejszych tematów jest tutaj problem klasyfikacji części mowy w języku japońskim oraz podstawy koniugacji czasowników i przymiotników. Ponadto prezentowane są podstawowe kategorie gramatyczne, takie jak czas, negacja, tryb, strona (bierna oraz sprawcza), funkcje partykuł oraz wyrażenia honoryfikatywne.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu kursu przewidzianego programem:
Wiedza:
-ma podstawową wiedzę w zakresie teorii nauk humanistycznych niezbędnych dla rozumienia wybranych aspektów z zakresu językoznawstwa [K-W04]
-ma obszerną wiedzę o języku japońskim (jego strukturze, gramatyce, historii, piśmie) [K-W12]
-ma świadomość złożonej natury języka japońskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Japonii [K-W13]
-ma świadomość różnorodności językowej i jej wpływu na sytuacją kulturową i polityczną świata [K-W14]
Umiejętności:
-potrafi zastosować wiedzę z zakresu problematyki społeczno-kulturowej w typowych sytuacjach profesjonalnych [K-U09]
-posiada umiejętność prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu problematyki kulturowej Japonii w języku polskim lub obcym z uwzględnieniem tradycji intelektualnej Japonii [K-U21]
Kompetencje społeczne:
-potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej [K-K04]
-widzi potrzebę prowadzenia dialogu międzykulturowego [K-K06]
-ma świadomość znaczenia kultury Japonii w kulturze światowej [K-K07]
-działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej i językowej Japonii [K-K08]
-dostrzega pozytywne wartości społeczno-kulturowe Japonii, z których może czerpać dla osobistego rozwoju i efektywnej komunikacji międzykulturowej [K-K09]
Kryteria oceniania
Ocena na podstawie:
– egzaminu pisemnego w każdej sesji egzaminacyjnej.
Ocena z egzaminu może zostać zmodyfikowana na podstawie następujących czynników:
– obecność obowiązkowa na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze),
– aktywność na zajęciach.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: