Proseminarium indologiczne1.1 3600-7-IN2-PI1.1
Proseminarium poświęcone Indiom Południowym ze szczególnym uwzględnieniem Tamilnadu i Kerali. Poruszane zostaną zagadnienia szeroko rozumianej kultury (literatura, sztuki performatywne, sztuka wizualna i inne), tradycji religijnej i rytualnej.i
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się:
K_W01
posiada podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu orientalistyki w systemie nauk humanistycznych oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej
K_W17
zna stan badań w zakresie wybranej problematyki Azji Południowej
K_W20
zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego
K_U01
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł
K_U11
posługuje się językiem obcym co najmniej na poziomie B2
K_U16
potrafi biegle posługiwać się systemem pisma wybranego języka indyjskiego/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski) i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy (słowniki tradycyjne i elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych etc.)
K_U18
posiada umiejętności potrzebne do przygotowania prac seminaryjnych: potrafi dobrać i odszukać źródła i opracowania napisane w wybranym języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski), zna technikę pisania prac seminaryjnych
K_U19
potrafi zastosować w pracy seminaryjnej podstawową wiedzę z zakresu metodologii badań nad kulturą
K_U20
potrafi wybrać i sformułować temat pracy licencjackiej, dobrać i odszukać źródła w wybranym języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski), odnieść się do podstawowych ujęć teoretycznych
K_U21
posiada umiejętność prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu problematyki kulturowej Azji Południowej w języku polskim oraz w wybranym języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski) z uwzględnieniem tradycji intelektualnej Azji Południowej
K_U22
posiada umiejętność formułowania w mowie i piśmie własnych opinii i wniosków w języku polskim oraz w wybranym języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski)
K_U23
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów
K_U24
potrafi korzystać z narzędzi elektronicznych i internetowych w języku polskim i w wybranym języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski)
K_U25
potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku orientalistyka – indologia z wykorzystaniem współczesnych technik komputerowych
K_U26
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego
K_K01
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
K_K04
potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej
K_K10
jest gotów do inicjowania działań na rzecz interesu publicznego oraz do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
kontrola obecności (dopuszczalne dwie nieobecności)
aktywność na zajęciach
jedna prezentacja
zaliczenie - praca pisemna (6-8 stron)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Literatura podstawowa:
Basham A., "Indie", różne wydania
Menon Sreedhara, "A Survey of Kerala History", Chennai, rożne wydania
Śliwczyńska Bożena, "Tradycja teatru świątynnego kudijattam", Warszawa 2009
Wożniak Jacek, "Dźajakantan. W kręgu tamilskiej tradycji i nowoczesności", Warszawa 2010
Zvelebil Kamil, "Tamil Literature", Wiesbaden 1974"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: