I język i kultura Indii (sanskryt) 3600-7-IN2-IJKIS(Z)
Praktyczna nauka, w kontekście kulturowym, I języka indyjskiego (bengalskiego/hindi/sanskrytu/tamilskiego, zależnie od grupy językowej) na poziomie niższym średnio zaawansowanym. Nauka języków współczesnych (bengalski/hindi/tamilski) opiera się przede wszystkim na odpowiednio dobranych tekstach i dialogach, pozwalających nie tylko na naukę języka, lecz także na zaznajomienie studentów z kulturą, życiem codziennym i obyczajami Indii i innych krajów Azji Południowej. W wypadku sanskrytu nauka opiera się na czytaniu odpowiednio dobranych tekstów oryginalnych.
Celem zajęć jest pogłębienie przez studentów kompetencji językowych w zakresie praktycznej znajomości I języka indyjskiego, opanowanie złożonych konstrukcji gramatycznych oraz stopniowe rozszerzanie zakresu słownictwa.
W wypadku języków współczesnych (bengalski/hindi/tamilski) zajęcia obejmują:
- ćwiczenie umiejętności konwersacyjnych w zakresie różnych sfer życia codziennego – dialogi o różnej tematyce codziennej;
- ćwiczenie prostych wypowiedzi ustnych na zadane tematy (hobby, codzienny rozkład zajęć, kuchnia, rodzina, wakacje);
- odpowiadanie na zadane pytania, samodzielne zadawanie pytań;
- lektura i omawianie odpowiednio dobranych tekstów;
- ćwiczenie rozumienia ze słuchu (wypowiedzi na żywo, dyktando, nagrania audio-wideo).
W wypadku sanskrytu – czytanie tekstów oryginalnych na poziomie niższym średnio zaawansowanym i nauka recytacji.
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
K_W12
ma obszerną wiedzę o I języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski), jego strukturze, historii, piśmie
K_W14
ma świadomość różnorodności językowej i jej wpływu na sytuację kulturową i polityczną świata
K_U06
potrafi czytać, analizować i interpretować teksty literackie i inne dzieła twórczości kulturalnej (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym) Azji Południowej, prawidłowo umieszczając je w kontekście kulturowym
K_U09
potrafi zastosować wiedzę z zakresu problematyki społeczno-kulturowej Azji Południowej w typowych sytuacjach profesjonalnych
K_U12
posługuje się I językiem indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski) na poziomie średnio zaawansowanym
K_U13
potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe w wybranym języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski)
K_U16
potrafi biegle posługiwać się systemem pisma wybranego języka indyjskiego/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski) i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy (słowniki tradycyjne i elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych etc.)
K_U17
potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Azji Południowej
K_U22
posiada umiejętność formułowania w mowie i piśmie własnych opinii i wniosków w języku polskim oraz w wybranym języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski)
K_U24
potrafi korzystać z narzędzi elektronicznych i internetowych w języku polskim i w wybranym języku indyjskim/obszaru Azji Południowej (bengalski/hindi/sanskryt/tamilski)
K_K02
potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne
K_K03
potrafi nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur
Kryteria oceniania
- kontrola obecności
- bieżące przygotowanie i aktywność na zajęciach
- zaliczenie na ocenę
Literatura
Literatura zostanie zalecona w zależności od nauczanego języka i osoby prowadzącej ćwiczenia.
Uwagi
W cyklu 2025Z:
Piotr Balcerowicz: Uwaga: Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wszystkich zajęć cząstkowych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: