Lektura tekstów hebrajskich(Z) 3600-7-HE3-LTH(Z)
Przed każdymi zajęciami studenci otrzymają artykuł z "Ha-arec", z którym powinni zapoznać się w domu. Następnie wspólnie czytamy tekst w klasie, zwracając szczególną uwagę na jego zrozumienie. Po lekturze studenci dyskutują na temat artykułu.
Artykuły będą się odnosić do różnych tematów poświęconych kulturze, polityce i społeczeństwu Izraela. Kurs powinien dotykać aktualnych problemów, a artykuły pochodzić z bieżących numerów gazety.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W01 ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu orientalistyki w naukach humanistycznych oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej
K_W02 ma uporządkowaną wiedzę ogólną (obejmującą terminologię, teorię i metodologię) w zakresie kulturoznawstwa
K_W04 ma podstawową wiedzę w zakresie teorii nauk humanistycznych (literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub historii) niezbędną do rozumienia wybranych aspektów kultury
K_W10 potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe zjawiska kulturowe judaizmu i Izraela
K_W13 ma świadomość złożonej natury języka hebrajskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kulturowym i historycznym Izraela
K_W16 wykazuje podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym Izraela i Żydów
K_W19 zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury charakterystycznych dla lokalnych tradycji w Izraelu i wśród Żydów w diasporze
Umiejętności:
K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje z różnych źródeł
K_U02 potrafi wskazać źródła różnic kulturowych w Izraelu i wśród Żydów w diasporze
K_U04 potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu historii Żydów i Izraela do analizy i interpretacji wydarzeń zachodzących we współczesnym świecie
K_U06 potrafi czytać, analizować i interpretować hebrajskie teksty literackie i inne dzieła kultury (film, prasa, piśmiennictwo społeczne) w Izraelu oraz właściwie umiejscawiać je w kontekście kulturowym
K_U09 potrafi wykorzystać znajomość zagadnień społeczno-kulturowych Izraela w typowych sytuacjach zawodowych
K_U10 potrafi wskazać najważniejsze problemy intelektualne, dylematy, preferencje estetyczne kształtujące się wewnątrz kultury w Izraelu i wśród Żydów w diasporze
K_U13 potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe w języku hebrajskim
K_U17 potrafi właściwie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Izraela
K_U23 posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów
K_U24 potrafi posługiwać się narzędziami elektronicznymi i internetowymi zarówno w języku polskim, jak i w języku hebrajskim
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
K_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
K_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać relacje i budować więzi społeczne
K_K03 potrafi nawiązywać relacje i współpracować z przedstawicielami innych kultur
K_K05 ma świadomość odrębności kulturowej i jej religijnych, filozoficznych, tradycyjnych i historycznych korzeni oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata
K_K06 dostrzega potrzebę dialogu między kulturami
K_K07 ma świadomość znaczenia kultury Izraela dla kultury całego świata
K_K09 dostrzega pozytywne wartości społeczno-kulturowe Izraela i możliwość ich wykorzystania w rozwoju osobistym i skutecznej komunikacji międzykulturowej
Kryteria oceniania
Aktywność i obecność na zajęciach.
Bycie przygotowanym na każde zajęcia, lektura artykułu w domu.
Kartkówki ze słownictwa.
Zadania utrwalające słownictwo (układanie zdań z nowym słownictwem, streszczenia, streszczenia krytyczne).
Praca pisemna na koniec semestru (pisana w klasie).
Literatura
Dziennik "Ha-arec"
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: