Język i kultura hebrajska(Z) 3600-7-HE3-JKH(Z)
Zajęcia w ramach uniwersyteckiego kursu praktycznej nauki języka hebrajskiego na poziomie C1. Zadaniem kursu jest rozwój u studentów czterech umiejętności językowych – rozumienia ze słuchu, czytania, pisania i mówienia na poziomie zaawansowanym. Studenci nabywają umiejętność swobodnego wypowiadania się w mowie i w piśmie. Kładzie się nacisk na rozumienie ze słuchu autentycznych nagrań: dialogów, opowiadań, wiadomości radiowych. Studenci poszerzają słownictwo oraz znajomość gramatyki, co przygotowuje ich do rozumienia tekstów prasowych, literackich (zarówno współczesnych, jak i klasycznych) oraz akademickich.
W cyklu 2025Z:
jw |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza:
- ma obszerną wiedzę o języku hebrajskim na poziomie C1 K_W12
- ma świadomość złożonej natury języka hebrajskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Żydów i Izraela K_W13
Umiejętności:
-posługuje się językiem hebrajskim na poziomie C1 K_U12
-potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe w języku hebrajskim K_U13
-potrafi przełożyć teksty literackie/piśmiennictwa z języka hebrajskiego na język polski K_U14
-potrafi biegle posługiwać się systemem pisma i narzędziami służącymi do jego -poznania i analizy (słowniki tradycyjne i elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych, etc.) K_U16
-potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Izraela K_U17
-posiada umiejętność formułowania w mowie i piśmie własnych opinii i wniosków w języku hebrajskim K_U22
-potrafi korzystać z narzędzi elektronicznych i internetowych w języku hebrajskim K_U24
Kompetencje:
-rozumie potrzebę uczenia się języków obcych przez całe życie K_K01
-potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne K_K02
-potrafi nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur K_K03
Kryteria oceniania
Kurs współprowadzony przez kilku prowadzących, z których każdy wystawia własną ocenę końcową. Ocena końcowa jest średnią
ważoną uzyskanych poszczególnych ocen końcowych.
ELEMENTY OCENY:
* kontrola obecności,
* ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność),
* kolokwia,
* prace pisemne.
SKALA OCEN:
99-100% 5! (celujący)
93-98% 5 (bardzo dobry)
87-92% 4,5 (dobry plus)
77-86% 4 (dobry)
71-76% 3,5 (dostateczny plus)
60-70% dostateczny
0-59% niedostateczny
FREKWENCJA I DOPUSZCZENIE DO ZALICZENIA:
Zgodnie z zarządzeniem KJD WO UW z dnia 31.07.2021:
- "dopuszczalna liczba nieobecności nieusprawiedliwionych na zajęciach wynosi 15%";
- "łączna liczba nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych umożliwiająca podejścia do egzaminu wynosi 30%". Osoby,
które przekroczyły ten limit nieobecności nie mogą uzyskać oceny pozytywnej (nawet w sesji poprawkowej);
- "Student winien usprawiedliwić nieobecność na zajęciach niezwłocznie i nie później niż w terminie 7 dni od ustania jej przyczyny. W
szczególnie uzasadnionych przypadkach wykładowca może usprawiedliwić nieobecność po tym terminie".
EGZAMIN:
UWAGA! Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie przedmiotu u każdego z prowadzących
Do oceny końcowej z całego kursu wliczana jest także ocena z testu ogólnojęzykowego (dalej jako EGZAMIN); jego waga równa jest
jednej jednostce zajęciowej przez cały semestr (15x90 min.). Po zakończeniu kursu (tj. zaliczenia przedmiotu u każdego z prowadzących) student przystępuje w sesji letniej do egzaminu pisemnego i ustnego.
Egzamin składa się z części pisemnej i ustnej. Niezaliczenie części pisemnej (poniżej 60%) oznacza niedopuszczenie do części ustnej. Niezaliczony egzamin (poniżej 60% z części pisemnej lub ustnej) poprawia się w sesji poprawkowej;
Egzamin NIE JEST sprawdzianem materiału z zajęć, a sprawdzianem ogólnej sprawności językowej.
NIEZALICZENIE:
Uzyskanie oceny negatywnej z któregokolwiek modułu, bądź poniżej 60% z egzaminu, jest jednoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu;
Osoby, które uczestniczyły regularnie w zajęciach, jednak nie uzyskały zaliczenia, mogą przystąpić do powtórnego zaliczenia kursu w sesji poprawkowej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Podręczniki:
Wybrany podręcznik do nauki współczesnego języka hebrajskiego na poziomie dalet, tekst Biblii Hebrajskiej. Wybrane materiały do słuchania. Autentyczne (nieadaptowane) teksty w języku hebrajskim klasycznym. Materiały własne prowadzącego.
Słowniki:
E. Shoshan, Ha-milon ha-ivri ha-merukaz, Kiryat Sefer, Jerusalem 1993.
http://www.milon.co.il/
W cyklu 2025Z:
zob. niżej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: