Język i kultura hebrajska(Z) 3600-7-HE3-JKH(Z)
Zajęcia w ramach uniwersyteckiego kursu praktycznej nauki języka hebrajskiego na poziomie C1. Zadaniem kursu jest rozwój u studentów czterech umiejętności językowych – rozumienia ze słuchu, czytania, pisania i mówienia na poziomie zaawansowanym. Studenci nabywają umiejętność swobodnego wypowiadania się w mowie i w piśmie. Kładzie się nacisk na rozumienie ze słuchu autentycznych nagrań: dialogów, opowiadań, wiadomości radiowych. Studenci poszerzają słownictwo oraz znajomość gramatyki, co przygotowuje ich do rozumienia tekstów prasowych, literackich (zarówno współczesnych, jak i klasycznych) oraz akademickich.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza:
- ma obszerną wiedzę o języku hebrajskim na poziomie C1 K_W12
- ma świadomość złożonej natury języka hebrajskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Żydów i Izraela K_W13
Umiejętności:
-posługuje się językiem hebrajskim na poziomie C1 K_U12
-potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe w języku hebrajskim K_U13
-potrafi przełożyć teksty literackie/piśmiennictwa z języka hebrajskiego na język polski K_U14
-potrafi biegle posługiwać się systemem pisma i narzędziami służącymi do jego -poznania i analizy (słowniki tradycyjne i elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych, etc.) K_U16
-potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Izraela K_U17
-posiada umiejętność formułowania w mowie i piśmie własnych opinii i wniosków w języku hebrajskim K_U22
-potrafi korzystać z narzędzi elektronicznych i internetowych w języku hebrajskim K_U24
Kompetencje:
-rozumie potrzebę uczenia się języków obcych przez całe życie K_K01
-potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne K_K02
-potrafi nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur K_K03
Kryteria oceniania
-kontrola obecności,
-ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność),
-kolokwia,
-prace pisemne,
-zaliczenie pisemne na koniec semestru,
-egzamin pisemny na koniec roku, do którego student jest dopuszczany na podstawie zaliczenia ćwiczeń.
Zaliczenie na ocenę w rozliczeniu semestralnym (przeprowadzone przez każdego prowadzącego), egzamin w rozliczeniu rocznym (przeprowadza go koordynator kursu).
Ocena końcowa stanowi średnią wszystkich ocen cząstkowych. Przyjmuje się następującą skalę ocen:
99-100% 5! (celujący)
93-98% 5 (bardzo dobry)
87-92% 4,5 (dobry plus)
77-86% 4 (dobry)
71-76% 3,5 (dostateczny plus)
60-70% dostateczny
0-59% niedostateczny
Po każdym ukończonym temacie studenci piszą kolokwium. Dodatkowo każdy student przygotowuje przynajmniej co najmniej 4 prace pisemne w ciągu semestru. Ocenie podlega także obecność studenta na zajęciach. Student, który był obecny na mniej niż 60% zajęć, nie ma prawa do uzyskania zaliczenia, także w sesji poprawkowej. Student, który regularnie uczestniczył w zajęciach i mimo to uzyskał średnią ocenę 2, może przystąpić do zaliczenia dopiero w sesji poprawkowej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Podręczniki:
Wybrany podręcznik do nauki współczesnego języka hebrajskiego na poziomie dalet, tekst Biblii Hebrajskiej. Wybrane materiały do słuchania. Autentyczne (nieadaptowane) teksty w języku hebrajskim klasycznym. Materiały własne prowadzącego.
Słowniki:
E. Shoshan, Ha-milon ha-ivri ha-merukaz, Kiryat Sefer, Jerusalem 1993.
http://www.milon.co.il/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: