Wiedza o I języku indyjskim – Wiedza o hindi 3600-5-IN2-WIJIH
1.Imperfectum narracyjne; czasowniki duratywne, duratywno-progresywne i frekwentatywne; słowotwórstwo – reduplikacja i konwersja (cz. I)
2. Lektura tekstów z rozdziału I podręcznika (cz. II)
3. Przysłówek oraz sposoby wyrażania możności i umiejętności (cz. I)
4. Lektura tekstów z rozdziału II podręcznika (cz. II)
5. Czas przyszły dokonany i czas przyszły niedokonany, czas przyszły ciągły (cz. I)
6. Lektura tekstu z rozdziału III podręcznika (cz. II)
7. Spójnik, partykuła, wykrzyknik, zdania eliptyczne (cz. I)
8. Lektura tekstu z rozdziału IV podręcznika (cz. II)
9. Zdania zawierające przytoczenia; mowa niezależna, zależna oraz pozornie zależna (cz. I)
10. Lektura tekstu z rozdziału V podręcznika (cz. II)
11. Tryb przypuszczający dokonany, niedokonany i ciągły (cz. I)
12. Lektura tekstu z rozdziału VI podręcznika (cz. II)
13. Tryb warunkowy dokonany i niedokonany (cz. I)
14. Lektura tekstów z rozdziału VII podręcznika (cz. II)
15. Słowotwórstwo – wybrane zasady morfologii sanskryckiej
16. Sandhi samogłoskowe oraz spółgłoskowe. Lektura tekstu z VIII rozdziału podręcznika
17. Słowotwórstwo – sufiksacja (cz. I)
18. Lektura tekstu z IX rozdziału podręcznika (cz. II)
19. Słowotwórstwo – prefiksacja i kompozycja (cz. I)
20. Lektura tekstu z X rozdziału podręcznika (cz. II)
21. Wzbogacanie słownictwa w języku hindi. Indyjskie nazwy geograficzne
22. Korespondencja w języku hindi, nauka pisania listów (cz. I)
23. Słownictwo związane z korespondencją (cz. II)
24. Zdania przydatne w konwersacji (cz. I)
25. Zdania przydatne w konwersacji (cz. II)
26. Słownictwo gramatyczne (cz. I)
27. Słownictwo gramatyczne (cz. II)
28. Wypracowania w języku hindi (cz. I)
29. Wypracowania w języku hindi (cz. II)
30. Powtórzenie materiału.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
K_W04
ma podstawową wiedzę w zakresie teorii nauk humanistycznych (literaturoznawstwa lub językoznawstwa lub historii) niezbędnych dla rozumienia wybranych aspektów kultury
K_W12
ma obszerną wiedzę o języku hindi (jego strukturze, historii, piśmie)
K_W13
ma świadomość złożonej natury języka hindi, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Azji Południowej
K_W14
ma świadomość różnorodności językowej i jej wpływu na sytuację kulturową i polityczną świata
K_U12
posługuje się językiem hindi na poziomie średnio zaawansowanym
K_K04
potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej
K_K08
działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej i językowej Azji Południowej
Kryteria oceniania
egzamin pisemny i egzamin ustny po IV semestrze
Literatura
D. Stasik: Podręcznik języka hindi, cz. I i II, Wydawnictwo Akademickie DIALOG, Warszawa 2008 (IV wyd.).
D. Stasik: Język hindi, Wydawnictwo Akademickie DIALOG, Warszawa 2008 (II wyd.).
R.S. McGregor: Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, Delhi 1986.
Z.M. Dimšic: Grammatika jazyka hindi, Izdatel’stvo Nauka, Moskva 1986.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: