Język hebrajski 1.1 (AA) 3600-5-HE3-JH1.1
Zajęcia w ramach uniwersyteckiego kursu praktycznej nauki języka hebrajskiego na poziomie C1. Zadaniem kursu jest rozwój u studentów czterech umiejętności językowych – rozumienia ze słuchu, czytania, pisania i mówienia na poziomie zaawansowanym. Studenci nabywają umiejętność swobodnego wypowiadania się w mowie i w piśmie. Kładzie się nacisk na rozumienie ze słuchu autentycznych nagrań: dialogów, opowiadań, wiadomości radiowych. Studenci poszerzają słownictwo oraz znajomość gramatyki, co przygotowuje ich do rozumienia tekstów prasowych, literackich (zarówno współczesnych, jak i klasycznych) oraz akademickich.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
- w stopniu zaawansowanym strukturę, historię rozwoju oraz pismo języka hebrajskiego K_W12
- złożoność natury języka hebrajskiego jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Żydów i Izraela K_W13
Umiejętności: absolwent potrafi
- posługiwać się językiem hebrajskim na poziomie C1 K_U12
- analizować i interpretować teksty źródłowe w języku hebrajskim K_U13
- przełożyć teksty literackie/piśmiennictwa z języka hebrajskiego na język polski K_U14
- biegle posługiwać się systemem pisma hebrajskiego i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy (słowniki tradycyjne i elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych, etc.) K_U16
- poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Izraela K_U17
- formułować w mowie i piśmie własnych opinii i wniosków w języku hebrajskim K_U22
- korzystać z narzędzi elektronicznych i internetowych w języku hebrajskim K_U24
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
- uczenia się przez całe życie K_K01
- współdziałania i pracy w grupie oraz nawiązywania kontaktów i budowania relacji społecznych K_K02
- nawiązywania kontaktów i współdziałania z przedstawicielami odmiennych kultur K_K03
Kryteria oceniania
kontrola obecności,
ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność),
kolokwia,
prace pisemne,
zaliczenie pisemne na koniec semestru,
egzamin pisemny na koniec roku, do którego student jest dopuszczany na podstawie zaliczenia ćwiczeń.
Zaliczenie na ocenę w rozliczeniu semestralnym (przeprowadzone przez każdego prowadzącego), egzamin w rozliczeniu rocznym (przeprowadza go koordynator kursu).
Literatura
Wybrany podręcznik do nauki współczesnego języka hebrajskiego na poziomie dalet, tekst Biblii Hebrajskiej. Wybrane materiały do słuchania. Autentyczne (nieadaptowane) teksty w języku hebrajskim klasycznym. Materiały własne prowadzącego.
Słownik
E. Shoshan, Ha-milon ha-ivri ha-merukaz, Kiryat Sefer, Jerusalem 1993.
http://www.milon.co.il/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: