Język i kultura chińska (L) 3600-19-SIW3-JiKC6
Nauka z wykorzystaniem podręcznika HSK Standard Course 5
W semestrze zimowym realizowane są jednostki 1-3 podręcznika HSK 5, a w semestrze letnim jednostki 4-6.
Po zakończeniu roku akademickiego studenci powinni osiągnąć poziom C1-C2.
Charakterystyka kursu
Podręcznik HSK 5 to tematyczny kurs kompleksowy, który koncentruje się na rozwijaniu umiejętności słuchania, mówienia i rozumienia języka chińskiego. Nauczyciele uzupełniają materiał o dodatkowe elementy czytania i pisania, aby zapewnić wszechstronny rozwój umiejętności językowych.
• Zakres materiału:
Po zakończeniu całego roku nauki studenci opanują ponad 2500 słów.
• Materiały dodatkowe:
W ramach kursu przewidziany jest zeszyt ćwiczeń, który koncentruje się na doskonaleniu umiejętności rozumienia ze słuchu.
Studenci wykonują także dodatkowe zadania polegające na tworzeniu zdań, co pozwala na praktyczne zastosowanie wiedzy.
• Aspekty kulturowe:
Kurs obejmuje również wprowadzenie do chińskiej kultury oraz wiedzy o społeczeństwie.
Metody nauczania
• Forma zajęć: Lekcje odbywają się w klasie.
• Etapy nauki:
o Przed zajęciami: Studenci powinni zapoznać się z materiałem wstępnym.
o Podczas zajęć: Nauczyciel wyjaśnia trudności, prowadzi ćwiczenia i aktywności.
o Po zajęciach: Studenci powtarzają materiał i wykonują zadania domowe.
• Interaktywne metody nauczania:
o Dyskusje grupowe.
o Odgrywanie ról i symulacje sytuacyjne.
o Wykorzystanie narzędzi multimedialnych, takich jak prezentacje PPT, filmy wideo i nagrania audio.
Ocena studentów
Ocena końcowa jest oparta na kilku kryteriach:
1. Frekwencja.
2. Aktywność na zajęciach.
3. Jakość i terminowość prac domowych.
4. Wyniki testów i egzaminów.
Dzięki temu systemowi oceny studenci są motywowani do regularnej nauki, aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz praktycznego wykorzystywania zdobytych umiejętności.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Metody nauczania
• Forma zajęć: Lekcje odbywają się w klasie.
• Etapy nauki:
o Przed zajęciami: Studenci powinni zapoznać się z materiałem wstępnym.
o Podczas zajęć: Nauczyciel wyjaśnia trudności, prowadzi ćwiczenia i aktywności.
o Po zajęciach: Studenci powtarzają materiał i wykonują zadania domowe.
• Interaktywne metody nauczania:
o Dyskusje grupowe.
o Odgrywanie ról i symulacje sytuacyjne.
o Wykorzystanie narzędzi multimedialnych, takich jak prezentacje PPT, filmy wideo i nagrania audio.
Ocena studentów
Ocena końcowa jest oparta na kilku kryteriach:
1. Frekwencja.
2. Aktywność na zajęciach.
3. Jakość i terminowość prac domowych.
4. Wyniki testów i egzaminów.
Dzięki temu systemowi oceny studenci są motywowani do regularnej nauki, aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz praktycznego wykorzystywania zdobytych umiejętności.
Literatura
姜丽萍
HSK标准教程5
北京语言大学出版社
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: