Nauka pisma koreańskiego 4 (Z) 3600-19-KOW3-NPK5
Po zakończeniu nauki tego przedmiotu w semestrze letnim, student powinien umieć odczytywać i zapisywać proste teksty koreańskie w systemie mieszanym, tzw. kukhanmun hon’yongch’e.
Zajęcia na studiach pierwszego stopnia służą także zbudowaniu znajomości pisma chińskiego, potrzebnego pracy na klasycznych tekstach na studiach II stopnia.
W cyklu 2023Z:
Celem kursu jest przygotowanie studentów do czytania prostych tekstów w systemie hanmun oraz umiejętność posługiwania się tekstami zapisanymi systemem mieszanym. |
W cyklu 2024Z:
Po zakończeniu nauki tego przedmiotu student powinien umieć odczytywać i zapisywać proste teksty koreańskie w systemie mieszanym, tzw. kukhanmun hon’yongch’e. Zajęcia na studiach pierwszego stopnia służą także zbudowaniu znajomości pisma chińskiego, potrzebnego pracy na klasycznych tekstach na studiach II stopnia. |
Wymagania (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu kursu przewidzianego programem:
WIEDZA:
ma podstawową wiedzę o języku koreańskim, jego strukturze, historii i piśmie [K_W12];
ma świadomość złożonej natury języka koreańskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Korei [K_W13];
ma podstawową wiedzę o zasadach przekładu z języka koreańskiego na język polski [K_W15];
UMIEJĘTNOŚCI:
posługuje się językiem koreańskim na poziomie A2 [K_U12];
potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe w języku koreańskim na poziomie B1+[K_U13];
potrafi przełożyć proste teksty literackie/piśmiennictwa z języka koreańskiego na język polski [K_U14];
potrafi posługiwać się systemem pisma i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy (słowniki tradycyjne, słowniki elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych etc.) [K_U16];
potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Korei [K_U17];
KOMPETENCJE:
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K_K01];
potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne [K_K02];
ma świadomość odmienności kulturowej Korei i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla zrozumienia współczesnego świata [K_K05];
ma świadomość znaczenia kultury Korei w kulturze światowej [K_K07].
Kryteria oceniania
Bieżące przygotowanie do zajęć, kontrola obecności, możliwość przeprowadzenia śródsemestralnych pisemnych testów kontrolnych, test zaliczeniowy pisemny po letnim semestrze I roku studiów.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Lee Young Hee, Learn Hanja the Fun Way, Seoul, 2011
Bruce K. Grant A Guide to Korean Characters. Reading and Writing Hangŭl and Hanja, Seoul 1987.
W cyklu 2023Z:
Lee Young Hee, Learn Hanja the Fun Way. Chinese Characters for Foreign Learners. Seoul, 2011. |
W cyklu 2024Z:
Lee Young Hee, Learn Hanja the Fun Way, Seoul, 2011 Bruce K. Grant A Guide to Korean Characters. Reading and Writing Hangŭl and Hanja, Seoul 1987. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
V semestr nauki pisma koreańskiego |
W cyklu 2024Z:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: