Sztuka i estetyka Korei 2 3600-19-KOW2-SEK(Z)
Na przykładzie tradycyjnego malarstwa Korei, zostaną omówione reprezentatywne zjawiska tradycyjnej i współczesnej sztuki koreańskiej. Dodatkowo w sposób szczegółowy omówiona zostanie historia kinematografii koreańskiej.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
- posiada podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu koreanistyki w systemie nauk humanistycznych oraz jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej. [K_WO1];
- ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o sztuce i estetyce Korei [K_W08];
- potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe zjawiska kulturowe Korei [K_W10];
- zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów sztuki właściwe dla wybranych teorii i szkół artystycznych Korei [K_W18];
- zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury właściwe dla rodzimych tradycji Korei [K_W19];
UMIEJĘTNOŚCI
- potrafi zanalizować najważniejsze zjawiska/prądy sztuki (w szczególności malarstwa i kinematografii) Korei [k_U08];
- rozumie najważniejsze zagadnienia intelektualne, dylematy, preferencje estetyczne formułowane wewnątrz kultury Korei [K_U10];
- potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Korei [K_U17];
- posiada umiejętność prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu problematyki kulturowej Korei w języku polskim oraz w języku koreańskim z uwzględnieniem tradycji intelektualnej Korei [K_U21];
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K_K01];
- potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej [K_K04];
- działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej i językowej Korei [K_K08];
Kryteria oceniania
- wiedza, umiejętności i kompetencje wykazane na egzaminie końcowym
Literatura
Podstawę stanowi treść wykładów
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: