Koreańskie systemy pisma 3600-19-KOW1-KSP(Z)
Po zakończeniu nauki tego przedmiotu w semestrze zimowym, student powinien umieć odczytywać proste teksty koreańskie w systemie mieszanym, tzw. kukhanmun hon’yongch’e oraz posiadać wiedzę na temat historii chińskich ideogramów oraz koreańskiego alfabetu hangŭl.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu kursu przewidzianego programem:
WIEDZA:
potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe zjawiska kulturowe i cywilizacyjne Korei (wpływu chińszczyzny i jej pisma na całokształt spuścizny literackiej, kulturowej i cywilizacyjnej Korei od początków jej państwowości) [K_W10];
ma ogólną wiedzę o koreańskim języku pisanym i mówionym i jego strukturze [K_W12];
ma świadomość złożonej natury języka koreańskiego i jego pisma, znaczenia pisma i języka koreańskiego w kontekście kultury i historii Korei [K_W13];
ma ogólną wiedzę o zasadach przekładu z języka koreańskiego na polski [K_W15];
UMIEJĘTNOŚCI:
potrafi wskazać źródła różnic kulturowych Korei i krajów Azji Wschodniej [K_U02];
posługuje się językiem koreańskim na poziomie A1 [K_U12];
potrafi posługiwać się koreańskim systemem pisma i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy (słowniki tradycyjne i elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych etc.) [K_U16];
KOMPETENCJE:
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [K_K01];
potrafi nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur [K_K03];
ma świadomość odmienności kulturowej i jej żródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata [K_K05];
ma świadomość znaczenia kultury Korei w kulturze światowej [K_K07].
Kryteria oceniania
Kontrola obecności, bieżące przygotowanie do zajęć, pisemny egzamin końcowy na ocenę
Literatura
Francis Y.T. PARK, SPEAKING KOREAN – A Guide to Chinese Characters, Seoul 1995.
Bruce K. GRANT, A Guide to Korean Characters. Reading and Writing Hangŭl and Hanja, Seoul 1987.
Lee Young Hee, Learn Hanja the Fun Way. Chinese Characters for Foreign Learners. Seoul, 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: