Przedsiębiorczość - Otwórz Głowę! 3500-SCC-pog
Zajęcia uruchamiają przedsiębiorcze działanie studentów poprzez działania budujące katalog „cech przedsiębiorczych”: otwartość, sprawczość, proaktywność, odwagę, pasję, relacyjność, kooperację, kreatywność, decyzyjność, planowanie, projektowanie, szacowanie, weryfikowanie, sprzedawanie. Uczestnicy zajęć - poprzez eksperymentowanie i prowadzenie zespołowych projektów („learning by doing”) - rozwijają kompetencje miękkie niezbędne w życiu osobistym, jak i zawodowym. Zajęcia umożliwiają nabycie konkretnej wiedzy i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania projektem, pracy zespołowej i wyposażają studentów w narzędzia, które umożliwiają im przeprowadzenie rzeczywistego projektu i weryfikację swoich kompetencji w świecie zewnętrznym (poza inny wydział lub poza UW).
Zajęcia są kontynuacją jej pierwszej części Design Thinking & UX Research, tym samym wymyślone w tej części projekty są kontynuowane w części zajęć przedsiębiorczości - tutaj odbywa się nauka procesu oceny: realności wdrożenia, innowacyjności, skalowania oraz obliczenia spodziewanego zysku z inwestycji lub przygotowania kosztorysu inicjatywy non-profit.
Zajęcia odbywają się według scenariusza:
Blok 1: praca w zespole, ja w zespole
Aktywne warsztaty z pracy zespołowej – analizy kompetencji własnych na matrycy kompetencji zespołu, analiza własnej roli.
Blok 2: Zarządzanie innowacjami
Jak tworzyć innowacje i znajdować nieoczywiste rozwiązania, wykorzystanie modelu Blue Ocean Strategy.
Blok 3: Budowanie modelu biznesowego (Lean Model Canvas) i planowanie działań
Spojrzenie na projekt z szerokiej perspektywy otoczenia biznesowego, analiza poszczególnych parametrów.
Blok 4: Autoprezentacje
Wprowadzenie do prezentowania rozwiązań, podstawowe informacje, jak zrobić atrakcyjne prezentacje i jak sensownie mówić.
Blok 5: Prezentacje projektów
Stworzenie filmiku/prezentacji przedstawiającej projekt, konkurs na najlepsze rozwiązania.
Zajęcia są formułą blended – learning. Połowa kursu odbywać się będzie na platformie e-learningowej. Co tydzień, w godzinach około 11.30 – 14.00 odbędą się spotkania z prowadzącym mające na celu: analizę efektów na platformie e-learning (tzw. master mind), wprowadzenie zagadnień pracy w zespole, postawy przedsiębiorczej oraz prezentacji / autoprezentacji.
Dla kogo?
Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby:
● nauczyć się pracy projektowej oraz jak wytwarzać innowacje,
● rozwijać swoje pomysły,
● poznać pracę w zespole projektowym,
Jak będą wyglądały zajęcia?
Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi aktywizacji, tj. jak praca zespołowa, zadania kreatywne, Przez semestr uczestnicy przejdą równolegle (na platformie online) przez proces modelowania biznesowego i w trakcie spotkań z trenerem przeanalizują oraz poddadzą konstruktywnej krytyce realizowane działania. Na koniec semestru odbędzie się tzw. Demo Day, podczas którego zespoły wszystkich grup zajęciowych zaprezentują swoje projekty w postaci prezentacji multimedialnych/filmików.
Czego się nauczycie?
● Planowania na modelu Lean Canvas,
● Analizy danych, prowadzenia wywiadów
● Budżetowania,
● Pracy w grupie projektowej,
● Przedsiębiorczego myślenia.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
PI/W 08 Rozumie różnice w podejściu marketingowym i sprzedażowym do klientów i rynku.
PI/W 02 Ma wiedzę o podstawach psychologicznego funkcjonowania w kontekście przedsiębiorczości i metodach wzmacniania
indywidualnej przedsiębiorczości.
PI/W 01 Zna pojęcie przedsiębiorczości uwzględniające wiedzę z obszaru psychologii i biznesu.
Umiejętności:
PI/U 03 Potrafi identyfikować własne mocne strony oraz źródła wewnętrznych barier i zna sposoby radzenia sobie z wewnętrznymi
barierami .
Kompetencje społeczne:
PI/K 06 Ma rozwiniętą ciekawość świata i wyobraźnię przedsiębiorczą.
PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.
PI, PII, PIII/ K 02 Wie kiedy i po co korzystać z pracy zespołowej.
Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach i zaangażowanie w tworzenie projektu.
Literatura
Daniel H. Pink, Drive. The Surprising Truth about what Motivates Us.
Daniel H. Pink, To Sell is Human. The Surprising Truth about Moving Others
Coyle Daniel, Kod talentu. Jak zostać geniuszem
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera Osterwalder Alexander Pigneur Yves
Strategia błękitnego oceanu Mauborgne Renee Chan Kim
Umysł kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające intelekt De Bono Edward
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: